2300 بنای واجد ارزش در شهر تهران داریم که همه آنها ثبت نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران نوبت به بررسی لایحه حافظت از میراث معماری شهر تهران رسید.

علی اعطا عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این لایحه گفت: در اواخر سال 98 طرح الزام شهرداری به لایحه حافظت از میراث ملی معاصر شهر تهران تقدیم هیات رئیسه شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بعد از کار کارشناسی طرح مجدد به هیات رئیسه آمد و در دستور کار قرار گرفت و این طرح بر مبنای بندی از سند جامع شهر تهران شکل گرفت. در فصل 6.7.1 طرح جامع تهران به موضوع ضرورت حفاظت از میراث شهر تهران اشاره شده است.

وی ادامه داد: در آنجا عبارتی آمده است؛ حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی و معاصر شهر تهران شامل حفاظت از کلیه آثار ثت شده و آثاری که در آینده ثبت خواهند شد الزامی است و هرگونه مداخله در آن غیرقانونی است.

اعطا گفت: ما 2300 بنای واجد ارزش داریم که همه آنها ثبت نشده است و برخی از مالکان برای برخی از این ساختمان‌ها مجوز و پروانه ساخت و ساز می گیرند و شهرداری هم اعلام می کند که من مستند قانونی برای عدم ارائه پروانه ساخت ندارم.

وی افزود: همین عامل باعث شد تا در اواخر سال گذشته چندین بنای واجد ارزش تخریب شده و برای ساخت مجدد آنها پروانه ساخت صادر شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در متن این طرح پیش رو تلاش شده است تا با مشورت کارشناسان خبره حوزه میراث فرهنگی و کارشناسان حوزه شهری سه سیاست در این حوزه اتخاذ شود.

وی ادامه داد: ذیل این لایحه و طرح شهرداری موظف می شود تا یک بانک اطلاعاتی کامل تهیه کند و نکته مهم تر این است که تلاش شده است که تمام فرآیندهای حقوقی نظیر نفع و ضرر ذی نفعان در آن دیده شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19384
اخبار مرتبط

نظرات شما