روایتی خانواده‌ای که کار سخت، پدر را بیمار و از کار بیکار کرد

پدر و مادر خانواده شش نفره از سرنوشت خود می‌گویند، از زمانی که پدر به خاطر کارهای سخت دچار بیماری و آسیب جدی جسمی شده و امروز نه توان کار کردن دارد و نه می‌تواند ناراحتی فرزندان را ببیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، برای تهیه گزارش در کوچه پس کوچه‌ها به خانه‌ای کوچک و زیر زمین رسیدیم، خانواده‌ای شش نفره در آن ساکن بودند و پدری که به خاطر کارهای طاقت فرسا آسیب دیده و امکان کار کردن نداشت.
او درباره وضعیت خود اینطور می‌گوید: ‌سال ۸۵ ازدواج کردیم، به قم آمدیم و سال ۸۷ بچه دار شدیم، در یک شرکت با کار سنگین، بعضی روزها ۱۵ تا ۱۶ ساعت فعالیت داشتم و همین باعث شد رباط دست‌هایم پاره شده و از ناحیه کمر و پا آسیب ببینم.
او با بیان اینکه چند ماهی است تحت پوشش کمیته قرار گرفته عنوان کرد: تمام درآمد ما یارانه، ماهیانه کمیته است و گاهی هم حدرد هفتصد تا هشتصد تومان کار بسته بندی در منزل انجام می‌دهم، اما همین هم همیشه نیست.
این پدر ادامه می‌دهد: توانایی رهن خانه را نداشتیم و همینجایی هم که هستیم شریکی است و وام قوض الحسنه گرفته‌ام که باید پس بدهم.
مادر خانواده هم می‌گوید: با سبزیجات برای بچه‌ها غذا درست می‌کنم، اکثر اوقات صبحانه نداریم و حتی گاهی شام هم نداریم‌، چند باری که به ما گوشت قرمز دادند با آن برای بچه‌ها غذت درست کردم.
او ادامه می‌دهد: خودم هم مشکل قلبی دارم و بیمارم، پزشک گفته باید اکو انجام دهم اما به خاطر هزینه‌هایی که داشت نتوانستم.
پدر خانواده هم درحالی که لحن صدایش غمگین شده عنوان می‌کند: اوج بدبختی یک پدر این است که نتواند نیازهای فرزندانش را برآورده کند، آرزو دارم بچه‌ها در مسیر اهل بیت بوده و زندگی خوب و تمیزی داشته باشند.
او ادامه می‌دهد: اینطور هم نیست که نخواهم کار کنم، در شرکت که بودم بشکه‌های ۲۲۰ لیتری را تنهایی خالی می‌کردم، اما الان نمی‌توانم.
مادر خانواده هم با حمایت و تایید صحبت‌های همسرش می‌گوید: تا جایی که می‌توانست تلاش کرد، از خودش گذشت و امروز به خاطر دست، زانو و کمر نمی‌تواند مثل سابق کار کند.
پدر خانواده هم عنوان می‌کند: زانوی راست، کمر، دوتا بازو و رباط شانه‌هایم آسیب دیده، اگر هم عمل کنم هم هزینه زیادی می‌خواهد و سال گذشته یک دست پانزده میلیون بود و هم باید یک سال روی تخت باشم، توان مالی نداریم، حتی الان تمام دندان‌هایم خراب است اما نمی‌توانم بکشم و مجبورم با این درد بسازم.
مادر خانواده هم می‌گوید: حتی نتوانست یک مسکن هم بگیرد که دردش آرام شود، با همه سختی‌ها همیشه از خدا و حضرت معصومه می‌خواهم چهار فرزندم را صحیح و سالم صالح تحویل جامعه بدهم.
مردم نوع دوست استان می‌توانند کمک‌های خود را برای حمایت از این خانواده، به شماره کارت اختصاصی 6037997950166612 واریز کنند.
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48322
اخبار مرتبط

نظرات شما