در خطبه مجازی؛

خطیب جمعه قم: کمک به معیشت مردم در شرایط کرونا ادامه یابد

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به مشکلاتی که بیماری کرونا برای جامعه به وجود آورده است گفت: کمک به کاهش مشکلات معیشتی و کم‌رنگ کردن دردهای مردم مستضعف همچنان باید توسط نهادهای حمایتی و مردم‌نهاد ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی در یک خطبه مجازی که به دلیل تعطیلی مجدد نماز جمعه با قرارگرفتن این استان در منطقه قرمز کرونایی، انجام شد، افزود: همچنین باید به مشکلات روحی بازماندگان متوفیان کرونایی، فاصله‌گذاری اجتماعی، افزایش روح معنویت در خانواده و چالش‌های آموزشی در مراکز علمی در شرایط کنونی کشور توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: کرونا شلاق الهی در عصری است که انسان به دانش و پیشرفت‌های علمی خود مغرور شده بود که سبب شد نوعی هشدار و بیدارباش را در انسان به صدا دربیاورد.

اعرافی همچنین گفت: شکوه عزاداری محرم باید باشکوه رعایت پروتکل‌های حفظ سلامت جامعه پیوند بخورد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: هیچ‌کس عزاداری را کوچک نشمارد و در پی تعطیلی آن نباشد اما درعین‌حال نباید عزاداری را وسیله‌ای برای تهدید سلامت مردم قرار دهیم که از رهگذر آن جایگاه دین نیز تضعیف شود.

وی تصریح کرد: علم و دین در منطق عقلایی اسلام قابل‌جمع است و این مساله باید در برگزاری آیین‌های عزاداری نیز به اثبات برسد.

اعرافی اظهار کرد: کرونا نباید سبب افت علمی و تحصیلی شدید در بین دانش آموزان، طلاب و دانشجویان شود.

به گفته وی، ورود محصلان و دانش آموزان به آموزش‌های مجازی در شرایط کرونایی ضروری است، اما باید زیرساخت‌های آن به نحوی طراحی شود که از آسیب‌های فضای مجازی به دور باشد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/19790
اخبار مرتبط

نظرات شما