مسئولان باید از پیام‌ رسان‌های داخلی استفاده کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی انجیدنی مدیرعامل پیام‌رسان گپ اظهار کرد: نگاهی که در رسانه‌ها به سمت موضوع پیام رسان‌ها وجود دارد و سوالاتی که برخی اوقات مابین مخاطبان مطرح می شود در مورد وضعیت پیام رسان‌ها، باید وضع چرایی و وضعیت کنونی پیام‌رسان‌ها را بررسی کنیم.

مدیرعامل پیام‌رسان گپ افزود: شاید مهم‌ترین منظر و رویکردی که بشود بررسی کرد، این باشد که ببینیم پیام رسان ها برای چه به وجود آمده‌اند و آیا شرایط فعلی آن تابع و مرتبط، در دایره توان آن‌ها و یا عوامل بیرونی بوده است.

وی گفت: برخی پیام رسان ها مانند گپ با یک رویکرد پروژه خصوصی، تجاری و ... به وجود آمده‌اند.

انجیدنی بیان کرد: تا قبل از اینکه موضوع فیلترینگ تلگرام پیش بیاید ، فردی در جامعه نگاه منفی به پیام رسان های داخلی نداشت. موضوع فیلترینگ تلگرام چالشی در جامعه به وجود آورده و جامعه حس کرد دوگانگی به صورت دائم همراه است. از طرفی همیشه کیفیت پیام رسان ها را فقط در مواقعی مردم تجربه کرده‌اند که اختلال در شبکه کشور وجود داشته است.

وی گفت: زمانی که اینترنت بین الملل در کشور قطع شده بود، مقدار زیادی اختلال در کشور به وجود آمده و بسیاری از سایت‌های بزرگ کشور باز نمی‌شدند و اختلال های زیادی در برخی پروژه‌ها به علت مسائل زیرساختی به وجود آمده بود و دسترسی کاربران به خیلی از دیتا سنترهای داخل کشور فراهم نبود.

مدیرعامل پیام‌رسان گپ افزود: در این مدت خیلی از افراد اولین تجربه خود در بحث استفاده از پیام رسان های داخلی را داشتند و برداشت مخاطب به عنوان کسی که شاید درگیر موضوعات فنی نیست، این بود که ایراداتی در پیام رسان ها وجود دارد.

وی گفت: نظرات برخی مردم نشان می داد که مخاطب با پیام رسان ایرانی آشنا نیست و یا حتی آن را تجربه نکرده است. این موضوعات نشان می‌دهد که مخاطب ما پیام رسان ایرانی را نصب نکرده و آن را تجربه نداشته و نظرات او بر اساس شنیده ها است.

مدیرعامل پیام‌رسان گپ افزود: همچنین به علت تجربه محدودی که در زمان مشکلات پیام رسان‌ها وجود داشته، نظراتی را کاربران می‌دادند.

وی گفت: در شرایط عادی اگر پیام رسان ایرانی را با یک پیام رسان خارجی مقایسه کنید، قطعاً سرعت بیشتری و شرایط بهتری را می توانید در پیام رسان های داخلی تجربه کنید.

انجیدنی ادامه داد: شاید بزرگ‌ترین آسیبی که در کشور ما پیام رسان‌ها دیدند، این بود که در کشور ما مسائلی در حوزه طبقه بندی اطلاعات در بین مسئولان وجود ندارد و مسئولان کشور ما و همچنین بسیاری از سازمان های بزرگ از پیام رسان های خارجی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل پیام‌رسان گپ گفت: این دوگانگی ها باعث می شود که هیچ گاه پلتفرم‌های داخلی رشد نکنند، مسئولان هم برای رشد پیام رسان بومی باید از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنند.

وی گفت: بزرگترین چالش و آسیبی که پیام رسان‌ها دیدند عدم همراهی و عدم وجود قانون برای پیشگیری استفاده مسئولان از پلتفرم های خارجی است.

انجیدنی بیان کرد: موضوع همراهی رسانه‌ها بسیار می‌توانست به پیام رسان‌ها کمک کند و متاسفانه در کشور ما رسانه‌ها به شدت به تلگرام وابسته شده‌اند و برای حفظ تلگرام خیلی تلاش کردند.

مدیرعامل پیام‌رسان گپ افزود: همه کشورها برای ارائه خدمات محلی به مردمانشان مانند آموزش الکترونیک، پرداخت و بسیاری از موارد دیگر به پلتفرم‌ها و پیام رسان‌های بومی خودشان نیاز دارند.

وی گفت: قطعا اگر دولت در حوزه خدمات دولت الکترونیک با پیام رسان‌ها همکاری لازم را داشته باشد، پیام رسان‌ها نقش خودشان را می توانند بسیار پررنگ تر نشان دهند و بسیاری از خدمات را از طریق یک ربات ارائه دهند.

انجیدنی با بیان اینکه پیام رسان‌ها در دوران کرونا نشان دادند که یک ابزار کارآمد هستند گفت: امیدوارم پیام رسان‌ها همراه با حمایتی که از سوی مردم است بتوانند زیرساخت‌های خود را گسترش دهند و با همکاری دیتاسنتر که در کشور وجود دارد و با همکاری وزارت ارتباطات رشد بهتری را در زیرساخت‌هایشان فراهم کنند.

مدیرعامل پیام‌رسان گپ افزود: در حال حاضر تعرفه اینترنت پیام رسان های داخلی یک سوم تعرفه پیام رسان های خارجی است.

وی ادامه داد: مردم با تجربه کردن پیام‌رسان‌های بومی در شرایط عادی می‌توانند به این باور برسند که این محصولات قدرت‌مند هستند و در کشور ما جزو شاخص ترین پروژه های آی تی کشور هستند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21628
اخبار مرتبط

نظرات شما