دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان قم:

آموزش سواد رسانه ای لازمه جلوگیری از آسیب های فضای مجازی است

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به اینکه هدف اصلی نسرا، افزایش درک درست و کامل و صحیح مردم از رسانه ها است تا دچارفقر سواد رسانه ای نشوند ، گفت: آموزش سواد رسانه ای لازمه جلوگیری از آسیب های فضای مجازی است.

امیر نوروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به کارکردهای متنوع  و رشد روز افزون تاثیرات رسانه در زندگی استفاده کنندگان و کاربران فضای مجازی، اظهار داشت: جهت استفاده موثر از مزایا و منافع آن و حفظ جامعه از آثار مخرب و آسیب های بالقوه موجود، نیازمند آموزش های عمومی و تخصصی  در راستای  افزایش سطح سواد رسانه ای عموم  جامعه هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به عدم آموزش های وسیع در سطح جامعه و نیاز مردم به یادگیری و شناخت رسانه،  سازمان فضای مجازی بسیج  جهت ارتقاء سطح سواد رسانه ای، نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی( نسرا) را تشکیل داده است که حاصل آن یادگیری نحوه تعامل و استفاده صحیح و کامل از رسانه است.
دبیر نسرای استان قم با اشاره به هدف این مجموعه، گفت: هدف اصلی نسرا، افزایش درک درست و کامل و صحیح مردم از رسانه ها است تا دچارفقر سواد رسانه ای نشوند  واز آنها برای حفظ منافع جامعه و خود استفاده نمایند.
وی اضافه کرد: همه افراد جامعه با توجه به پیشرفت های روز افزون با رسانه مواجه هستند و خواسته و یا ناخواسته از آن تاثیر می گیرند. نسرا با آموزش سواد فضای مجازی  از قبیل مبانی کلی سواد رسانه، فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی، آداب مصرف رسانه‌ای و تبلیغ در فضای مجازی، تفکر انتقادی و نقش خانواده در فضای مجازی  به مردم، بصیرت آنها را در مواجه با پیام های منتشر شده در این بستر را بالا می برد.
نوروزی در ادامه افزود: آموزش های نسرا فقط به سواد فضای مجازی محدود نمی شود و کلاسها و دوره های تخصصی از قبیل  نرم افزارهای گرافیکی، نویسندگی ،  خبرنگاری، عکاسی، اپلیکیشن های موبایلی و غیره را هم شامل می شود که بعد از پایان دوره گواهینامه آموزشی از سازمان فضای مجازی بسیج دریافت خواهند کرده اند.
وی تصریح کرد:  بسیج به عنوان تشکیلاتی موثر در جریان سازی های عمومی و مردمی، با بهره گیری از ظرفیت های موجود این توانایی را دارد که با همت بسیجیان «نهضت سواد رسانه ای» تمامی اقشار جامعه از جمله  ادارات و سازمان ها مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان که بیش از پیش با رسانه ها مواجه هستند را آموزش دهد.
دبیر نسرای استان قم خاطرنشان کرد: نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی دو نگاه افراطی اعتماد کامل به رسانه و هراس از رسانه را مردود می داند و معتقد است که حتما باید از رسانه استفاده بهینه کرد، اما مخاطرات آن را نیز باید بشناسیم و خود و جامعه را با آموزش های بهینه و به موقع  در برابر آن آماده سازد.
وی عنوان داشت: کلاس ها به  دو صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد که  به دلیل گسترش ویروس کرونا  مرکز فضای مجازی از ظرفیت آموزش از راه دور استفاده کرده و آموزش ها و کلاس های خود را در بستر اینترنت و شبکه های مجازی به صورت غیر حضوری (آنلاین و آفلاین ) ارائه می نماید.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22568
اخبار مرتبط

نظرات شما