طرح سازماندهی تیم های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا در قم آغاز شد

با حضور جمعی از مسئولان طرح سازماندهی تیم های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا در معاونت امور جوانان هلال احمر قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محمد رضا بهرامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در این نشست اظهار داشت: داوطلبانه بودن یکی از مهم ترین ویژگی های خدمات در هلال احمر است و با این فرآیند مهم کارهای ارزشمندی در خدمت رسانی شکل می گیرد.


وی بیان کرد:  کاش خاطرات بم در این جا بازگو می شد و می دیدیم چه ایامی را در بحران پشت سر گذاشتیم، در بم جای خالی حمایت روانی را می دیدم که با این وسعت پای کار باشند.

بهرامی عنوان کرد: در آن زمان برای اولین بار یک تیم از بانوان در کنار تیم حمایت روانی آقایان به زلزله بم اعزام شد که بازخورد خوبی داشت و اثر گذار بود و اتفاقات زیبایی در حمایت روانی و اجتماعی رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت جوانان تلاش های خوبی در این راستا داشته و در شکل دهی و ساماندهی تیم ها نیز به خوبی کار کرده است.

مدیرعامل هلال احمر قم تصریح کرد: امیدواریم امروز نیز جوانان آمادگی لازم را برای ارائه خدمات داشته باشند و بتوانیم باحضور تیم های سحر بهترین ایام را در مداخلات اجتماعی و حمایتی در بحران داشته باشیم.

مهندس اوروجی مدیرکل بحران استان قم نیز در این جلسه عنوان کرد: هلال احمر یک کار سازماندهی شده را انجام می دهد و خیلی خوب می شود تیم ها مداخلات روانی در کنار تیم های امدادی به طور منظم در بلایا شرکت کنند و باعث افتخار است داوطلبانه در خدمت مردم باشند.

وی اظهار کرد: بنده بعنوان مسئول کمیته بازتوانی روحی و روانی استان، جای خالی این مباحث مشهود می دانم. از زلزله بم این ضرورت احساس  می شد امید است از این افراد آموزش دیده استفاده شود.

اوروجی خاطرنشان کرد: تیم حمایتی و روانی در کرونا جایگاه مهمی دارد و امید است اقداماتی که انجام دادیم در جهت خدمت باشد.

همچنین دکتر روشن چشم مشاور جوان استاندار قم عنوان کرد: اهمیت و ضرورت بهداشت روان بر همگان واضح و مبرهن هست خصوصا در بحران ها و حوادث و حضور شما جوانان در فعالیت های داوطلبانه بسیار ارزشمند می باشد که در این راه خود را بصورت داوطلبانه وقف جامعه می کنید.

محمد مصباحی معاون امور جوانان هلال احمر بیان کرد: این رویداد مهمی است و130 نفر در آن حضور دارند که به دلیل پروتکل ها سه گروه تقسیم کردیم.

وی عنوان کرد: کلیه کسانی که در طرح بودند دانشجوی روانشناسی و ارشد بودند و مسائل مهمی را توجیه کردیم که از نظر آموزشی اهمیت داشت و شامل جایگاه هلال احمر و ساختار و تاریخچه و کانون ها و وظایف اعضا و تیم سحر و خدمات داوطلبانه و اهداف حمایت روانی و اجتماعی است.

همچنین گزارشی از دبیرخانه حمایت روانی در ایام کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون از جمله تشکیل دبیرخانه،تولید محتوی در این زمینه،تولید پوستر،بروشور و موشن گرافی و برگزاری وبینارهای تخصصی ارائه کرد.



محسن خداپرست
انتهای پیام/



گالری عکس
http://qomefarda.ir/23380
اخبار مرتبط

نظرات شما