پروازهای موردی به هند و پاکستان لغو شد

دهقانی زنگنه گفت: تمامی پرواز‌ها به کشور‌های هندوستان و پاکستان و از این کشورها به ایران از ساعت ۲۴ امشب ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشور  اظهار کرد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص شیوه نامه‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش‌یافته کرونا در آن کشورها، پرواز‌ها به دو کشور هند و پاکستان و از این دو کشور به ایران از ساعت ۲۴ امشب ممنوع می‌شود.

او با تاکید بر اینکه پرواز برنامه‌ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پرواز‌ها محدود و به صورت موردی انجام می‌شود، افزود: بر این اساس پذیرش مسافر کانکشن از کشور‌های مذکور نیز ممنوع خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت پروازی به ۴۱ کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدأ و مقصد کشور‌هایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند، ممنوع بوده و کشور‌هایی که در فهرست کشور‌های پرخطر قرار دارند، ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

زنگنه با اشاره به اینکه در صورت درخواست مسافران برای بازگشت به ایران، افراد می‌توانند به سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند و در صورت مساعد شدن شرایط این کشور با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا پرواز‌های فوق العاده به این کشور انجام می‌شود.

او بیان کرد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشور‌های پر خطر است و تردد در سایر کشور‌ها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25440
اخبار مرتبط

نظرات شما