رئیسی:

بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده اوضاع باشند

رئیس دستگاه قضا در حاشیه ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور:من به دنبال جایگاه قدرت نیستم و آنچه قصد داشته ام پاسخ مثبت دادن به دعوت و خواست مردم و گره گشایی از مشکلات آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه ثبت نان در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری گفت:مردم از جای جای کشور از من برای حضور در انتخابات دعوت شد. از گروه‌ها و تشکل‌های روحانی، اساتید، دانشجویان، کارگران، کشاورزان، سرمایه گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان و همه زنان و مردان کشورم که برای اجابت دعوت آن‌ها که به اشکال مختلف تکرار کردند، آمدم.

وی افزود:برخی از عزیزان و دغدغه‌مندان به دلیل حساسیت و مهم بودن امر قوه قضائیه همواره تأکید می‌کردند کار تحول باید در این قوه ادامه پیدا کند و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه داشتند که دستگاه قضایی چه خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد:این دغدغه درست است، اما در کنار مهم بودن امر قوه قضائییه با امر اهمی مواجه هستیم که دارای اولویت است. مسأله قوه مجریه است. دیدن وضعیت مردم، مشکلات آنها، مسأله بیکاری، گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه، معیشت مردم دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند. برخی از ناامیدی‌هایی که امروز در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند، می‌تواند در یک دولت قوی این ناامیدی‌ها تبدیل به امید شود و می‌تواند با همین امکانات و نیروی انسانی و متراکم و جوان کشور و با ذخایر مادی و معنوی که کشور ما از آن بهره‌مند است، دغدغه، درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد:حضور بنده در این عرصه اجابت دعوت مردم عزیز و نخبگان و همه کسانی است که دغدغه وضعیت کشور به خصوص در حوزه اداری و اقتصادی دارند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد:اگرچه گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها و مردم عزیز بسیار گفته و دعوت کردند، اما حضور در عرصه من به صورت مستقل بوده و نافی حضور هیچکس نیست. کسانی که احساس تکلیف کرده اند وظیفه خود را انجام دهند. آنچه ما پیگیری می‌کنیم مسأله یک تحول است که در همه مسائل اجرایی کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید به حضور و نقش آفرینی عموم مردم در این تحول نیازمندیم. همه مشارکت کنند و هرکه ناامید است شرکت کنند. من تأکید می‌کنم هرکس با هر سلیقه سیاسی در انتخابات شرکت کند. من خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی گری می‌دانم. رقیب جناح‌های سیاسی و گروه‌های مختلف نیستم. من رقیب ناکارآمدی هستم و در این میدان همانطور که در دستگاه قضایی از همکاری دانشگاه حوزه و سایر بخش‌ها استفاده کردم در این عرصه هم استفاده می‌کنم.

وی افزود:حضور ما باید منجر به انسجام گروه‌های مختلف و جناح‌ها و همه کسانی شود که دغدغه مردم، دین و ارتقای کشور را دارند. معتقدم هیچ بن بستی برای اداره امور کشور وجود نداشته و همه امکانات را داریم و باید یک مدیریت کارآمد و جهادی باشد. باور دارم بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضع موجود باشند و باید کسانی باشند که به تحول و تغییر عقیده‌مند باشند.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد:از این رو از مردم عزیز می‌خواهم در این میدان خانه خود را یک ستاد انتخاباتی کنند. من بنای ایجاد ستاد انتخاباتی و امکان مالی برای هزینه کردن ندارم. همه مردمی که دعوت کردند خودشان ستاد‌های خودجوش تشکیل می‌دهند و با عنوان هر خانه یک ستاد تلاش می‌کنند. با نقش دادن به مردم می‌توان مشکلات را حل کرد.

رئیس دستگاه قضا یاداور شد:بستر گام دوم انقلاب وضع کنونی برای مردم نیست. با همت همگان و با ایجاد تحول در بخش‌های مختلف اجرایی، ایرانی قوی را خواهیم داشت. این تحول و این دولت به عنوان دولت مردمی می‌تواند شرایطی را رقم بزند که نتیجه آن ایرانی قوی است.

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص معیشت و سیاست خارجی گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی تعامل با همه کشور‌ها به ویژه همسایگان است. با هرکه قصد دشمنی نداشته باشد، تعامل خواهیم داشت. دوستانه، عزتمندانه و مقتدرانه. درباره برنامه هایم نیز بیانیه‌ای صادر کردم که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که اولویت آن معیشت و اقتصاد و رفع بیکاری جوانان است.

وی در خصوص  برنامه اش برای حضور در انتخابات گفت: انتظار من این بود که در این میدان عزیزی غیر از من حضور پیدا کند چرا که من کار مهم و مأموریتی سنگین داشته و دارم و تلاش کردم این بخش را امیدوارکننده بسازم و نگاه‌های مردم نیز در این زمینه شاهد است که تلاش‌هایی صورت گرفته است. اما با نزدیکی به ایام انتخابات احساس کردم همه درخواست‌هایی که از سوی مردم و جامعه نخبگانی می‌شود فهمیدم اهمیت حوزه دستگاه اجرایی از این قوه با اهمیت‌تر است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد:در حوزه دستگاه اجرا است که بستر‌های فسادزا از ریشه خشکانده می‌شود و تبدیل ناکارآمدی‌ها به کارآمدی‌ها باعث می‌شود ناهنجاری‌های اقتصادی نداشته باشیم و حل مسائل اجتماعی می‌تواند از مشکلات بکاهد. اگر امور در جای خود به درستی انجام شود دغدغه مردم کاسته می‌شود. از این رو دستگاه اجرایی را اهم می‌دانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:من به دنبال جایگاه قدرت نیستم و آنچه قصد داشته ام پاسخ مثبت دادن به دعوت و خواست مردم و گره گشایی از مشکلات آن‌ها است. گفته بودم با توجه به مسئولیت در قوه قضاییه نمی‌خواهم بیایم، اما عرصه به نحوی پیشرفت که این مسئولیت به گردن من افتاد تا جایی که احساس مسئولیت کردم و اگر از زیر بار آن شانه خالی کنم به صلاح نیست.

سوال: درباره ستاد‌های مردمی؟ مردم از وضع موجود گله‌مند و ناراحتند که باید به این وضع خاتمه داد. حضور بنده به دلیل این است که من خودم را از مردم، با مردم و برای مردم می‌دانم و با حضور آن‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد و خود را منتسب به جناح خاصی ندانیم. حل مسائل کشور جناح و خط سیاسی نمی‌شناسد، دولتی مردمی برای شکل گیری ایرانی قوی نیاز داریم.

برای کسی که وارد میدان می‌شود تا انجام وظیفه کند شکست معنا ندارد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25946
اخبار مرتبط

نظرات شما