۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم

صادقی گفت: حداقل ۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که ۳ میلیون زوج در دوره فعال تولید مثل قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا صادقی رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا، اظهار کرد: حداقل ۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که ۳ میلیون زوج در دوره فعال تولید مثل یعنی ۲۵ تا ۴۰ سال هستند و روش‌های درمان ناباروری  می‌تواند برای آن‌ها موثر باشد، این افراد نیازمند اعمال سیاست‌های جمعیتی هستند.

۳۰۰ هزار دوره درمان ناباروری در کشور نیاز داریم

صادقی اظهار کرد: این افراد زوجین مشتاقی هستند که همواره در تلاش برای فرزند دار شدن بوده و پتانسیلی برای افزایش جمعیت هستند. در حوزه درمان ناباروری ۱۰۰ مرکز فعال داریم و تعداد دوره‌های باروری که در این مراکز انجام می‌شود ۱۰ درصد نیاز ما است و حدود ۳۰۰ هزار دوره درمان ناباروری در کشور نیاز داریم.  

نرخ ناباروری در برخی استان‌ها ۲۰ درصد است

رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا افزود: بر اساس آخرین آمارها، ما ۲۶ میلیون زوج جوان در کشور داریم و بر اساس مطالعات کشوری و همچنین آمار‌های جهانی، حدود ۱۵ درصد از زوج‌هایی که در سنین باروری قرار دارند، با مشکل ناباروری مواجه‌ هستند. البته در مطالعه آماری پژوهشگاه ابن سینا در سال‌های ۹۲ تا ۹۴ در خوشه‌های جمعیتی گوناگون در سطح کشور، مشخص شد که نرخ ناباروری در برخی استان‌ها بیش از این میزان و حدود ۲۰ درصد است. 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26075
اخبار مرتبط

نظرات شما