جلیلی برای رئیسی یا رئیسی برای جلیلی؟

از همان زمان پیش از انتخابات صحبت از این بود که اگر آیت الله رئیسی به میدان انتخابات نیاید، اصولگرایان به سمت چه کسی خواهند رفت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از همان زمان پیش از انتخابات صحبت از این بود که اگر آیت الله سید ابراهیم‌ رئیسی به میدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیاید اصولگرایان به سمت چه کسی خواهند رفت؟

گزینه روز مبادای اصولگرایان 

سید حسین نقوی حسینی رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در شهرستان های استان تهران  در انتخابات سال ۹۲ به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که اگر سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰  نامزد شود و به انتخابات بیاید، نامزدهای اصولگرایان و سعید جلیلی از او حمایت خواهند کرد، در غیر این صورت فکر می‌کنم جلیلی وارد میدان خواهد شد.

 مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری هم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در تاکید این اظهارات گفته بود که سعید جلیلی می‌تواند یکی از گزینه‌های جریان انقلاب باشد. البته این که فردی انقلابی با روحیاتی که سعید جلیلی دارد، بخواهد وارد انتخابات شود طبیعی است که باعث نگرانی برخی از افراد و جریان‌های سیاسی شود.

جلیلی برای رئیسی یا رئیسی برای جلیلی؟ / سعید و سید ابراهیم یارغاری که قرار است برای هم فداکاری کنند

زمان گذشت و گذشت و موعد ثبت نام داوطلبان برای انتخابات ریاست جمهوری فرا رسید؛ در نهایت انتظارها به سر آمد و آیت الله رئیسی وارد وزارت کشور شد. با این حال اما چند ساعتی نگذشته بود که سعید جلیلی هم به میدان رقابت ها پا گذاشت و همه را متعجب کرد.

داستان عجیب یک ورود هم‌زمان 

پس از این ورود تقریبا هم‌زمان دو گزینه، خیلی ها جلیلی را نامزد پوششی آیت الله رئیسی عنوان کردند، برای مثال  احمد شریف فعال اصلاح طلب در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که در زمان ثبت نام ها مشخص بود که جلیلی در آخرین لحظه وارد شد و احتمالا برای پوشش مباحث سیاست خارجی رئیسی وارد انتخابات شده است.

جلیلی برای رئیسی یا رئیسی برای جلیلی؟ / سعید و سید ابراهیم یارغاری که قرار است برای هم فداکاری کنند

با این حال اما خود سعید جلیلی از کاندیداهای ریاست جمهوری بعد از ثبت نام در انتخابات، در پاسخ به این که گفته می شود کاندیدای پوششی ابراهیم رئیسی هستید و در ازای معاون اولی کنار خواهید کشید؟پاسخی مبهم داد و گفت: عرصه انتخابات عرصه حضور نامزدها برای ارائه برنامه هایشان و جلب اعتماد مردم است. این اصل اساسی است که هر نامزدی باید مورد توجه قرار دهد. در ۸ سال تحت عنوان «دولت سایه»، سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کردیم و برای موضوعات مختلف و اولویت های اصلی کشور ، راه حل ها و پاسخ های را که از نظر ما بی طرف و قابل دفاع است پیدا کردیم.

جلیلی ادامه داد که این برنامه را به مردم عزیزمان ارائه خواهیم داد، البته جبهه انقلاب و کسانی که همفکر و همسو هستند یقینا در این تصمیم سعی خواهند کرد که این مسیر و اقداماتی را که دنبال می کنند را به شکلی هم افزا دنبال کنند.

البته ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در این باره نظر دیگری داشت و گفت که یکی از افرادی که احتمالا تا پایان انتخابات انصراف نمی دهد و به نفع رئیسی کنار نخواهد کشید سعید جلیلی است، او ادامه داد: جلیلی به عنوان یک اصولگرا به صحنه می آید و نقش بازوی کمکی برای رئیسی ندارد.

جلیلی برای رئیسی یا رئیسی برای جلیلی؟ / سعید و سید ابراهیم یارغاری که قرار است برای هم فداکاری کنند

اما در همین حین یک کانال تلگرامی باعث شد تا یک خبر کل فضای مجازی را به چالش بکشد؛ صبح ما هو در خبری نوشت که برخی محافل اصولگرایی از رخ دادن اتفاقی مهم در آینده ای بسیار نزدیک خبر می دهند.گروهی از اصولگرایان خبری را در بین خود نقل می کنند مبنی بر اینکه بزودی سید ابراهیم رئیسی در حمایت از کاندیداتوری سعید جلیلی از دور رقابت ها کنار خواهد رفت و به قوه قضائیه باز خواهد گشت.

موضوعی که البته چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسید، زیرا در این صورت سید ابراهیم رئیسی می توانست همچنان در قوه باقی بماند و جلیلی که چندان هم بی شباهت به ابراهیم رئیسی نیست وارد پاستور شود؛ از همین رو نیز به سراغ برخی از شخصیت‌های جریان اصولگرا رفته و از آنها پرسیدیم که این موضوع تا چه میزان محتمل است؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه فردی بود که در پاسخ به این سوال ما گفت که اینها شایعاتی هستند که طرفداران سایر جریانات سیاسی نقل می‌کنند و واقعیت ندارد.

علاوه براین حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا هم در این باره به ما گفت که گمانه زنی های بسیاری در این زمینه انجام شده است، اما با توجه به عزم و اراده ای که رئیسی دارد بعید است او به نفع کسی کنار برود و احتمالا تا آخر در میدان حضور خواهد داشت.

جلیلی برای رئیسی یا رئیسی برای جلیلی؟ / سعید و سید ابراهیم یارغاری که قرار است برای هم فداکاری کنند

در پایان باید گفت که در عالم سیاست هیچ چیز غیر ممکن نیست و باید منتظر ماند دید و که آیا آرایش سیاسی انتخابات تا لحظه آخر چه شکلی به خود خواهد گرفت و چه شگفتانه‌ای برای رای دهندگان به همراه خواهد داشت.«الخیر فی ما وقع»



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26289
اخبار مرتبط

نظرات شما