در آستانه آغاز دوره ششم شورا؛

افتتاح پروژه‌های بقا!

برخلاف ۴ سال پیش که وضعیت شهرداری قم به لحاظ انضباط مالی و... بحرانی بود امروز وضعیت معتدلی در شهرداری حاکم است و حتی جداشدن دو مدیر اصلی از آن در دو سال گذشته خللی را در کار شهرداری قم ایجاد نکرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بازار افتتاح پروژه‌های شهری در شهر قم در آستانه شروع به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر قم شدت گرفته است، شورایی که شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین کارش انتخاب شهردار است.

افتتاح پرطمطراق پروژه‌های شهری در یکی دو ماه اخیر با شدت بیشتری در حال جریان است موضوعی که حتی پیش از انتخابات شوراها صدای جلالی رئیس فعلی - و بازمانده از دوره ششم - را نیز درآورد به‌طوری‌که وی خواستار افتتاح این پروژه‌ها بعد از انتخابات شوراها شد.

در این میان تأکید مدیران شهری بر سرعت پرشتاب پروژه‌های شهری در کنار پوشش رسانه‌ای گسترده نشان از تلاش سقائیان نژاد بر حفظ صندلی شهرداری قم است.

وی که ۶ سال سکان‌دار شهرداری قم بوده با وجود تلاش‌های شورای اصول‌گرای دوره چهارم برای انتخاب شهرداری از بین مدیران نزدیک به قالیباف در شهرداری تهران با فشار علی لاریجانی نماینده وقت قم به شورا، در سال ۹۴ وارد شهرداری قم شد.

در این میان وی هیچگاه به‌صورت علنی نزدیکی خودش به لاریجانی را تأیید نکرد و در مقابل روابط خوبی را با احمد امیرآبادی شاخص‌ترین فرد جریان اصول‌گرا برقرار کرد.

البته این پایان کار برای شهردار باهوش قم نبود وی روابط بسیار خوبی را نیز با علما و بزرگان حوزه برقرار کرد به‌طوری‌که حتی یکی از مدیران اصلی و حلقه یارانش را به حوزه علمیه قم فرستاد.

از سوی دیگر عملکرد وی در طی ۶ سال گذشته راضی‌کننده بود تا جایی که محرری یکی از اعضای فعلی و دوره ششم شورا در باره وی می‌گوید: شهردار ما جزء شهرداری‌ها برند کشور است که نشان از تضمین صندلی وی در دوره بعد دارد اما سؤال اینجاست که چرا وی با وجود قطعی بودن صندلی شهرداری باز به آب‌وآتش می‌زند؟

در پاسخ باید گفت اگرچه وی در سال ۹۶ با اعتمادبه‌نفس کامل گفت چنانچه هر ۱۳ عضو شورا رأی مثبت ندهند در شهرداری قم نمی‌ماند اما در این دوره خبری از این خط و نشان‌ها نیست.

اولاً برخلاف ۴ سال پیش که وضعیت شهرداری قم به لحاظ انضباط مالی و... بحرانی بود امروز وضعیت معتدلی در شهرداری حاکم است و حتی جداشدن دو مدیر اصلی از آن در دو سال گذشته خللی را در کار شهرداری قم ایجاد نکرد.

دوماً این‌که در ۴ سال گذشته همواره یکی از انتقادات جدی که بر شورای شهر وارد بود این بود که زیر سایه شهردار است و قطعاً شورای ششم نمی‌خواهد این تجربه تلخ را تکرار کند.

سوما ترکیب شورای شهر در دوره ششم  ۷ عضو جدید از دو لیست متفاوت دارد و سقائیان نژاد در تلاش است که رضایت همه آن‌ها را به همراه داشته باشد.

در واقع باید گفت تلاش سقائیان نژاد برای کسب همه ۱۳ رأی اعضای شورای شهر قم است که بعید هم به نظر نمی‌رسد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27006
اخبار مرتبط

نظرات شما