قم فردا گزارش می‌دهد؛

رقابت تنگاتنگ ۲۱ تیم در رویداد تولید محتوای بسیج قم

رویداد تولید محتوای بسیج قم در حالی از دیروز کار خود را شروع کرد که ۲۱ تیم در این رویداد به رقابت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یکی از خلأ هایی که در عرصه فضای مجازی به شدت احساس می شود در زمینه بازی های یارانه ای و موبایلی و همچنین نرم افزارهای بومی است.

موضوعی که سازمان فضای مجازی بسیج به‌خوبی آن را آسیب‌شناسی کرده و در طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.
امسال نیز برای سومین سال شاهد برگزاری رویداد تولید محتوای بسیج در دو سطح استان‌ها و در ادامه ملی هستیم، رویدادی که مسلم معین رئیس فضای مجازی بسیج درباره آن می گوید: ‌در رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج که ازصبح چهارشنبه آغاز شد ۲۹۶۸ نفر در قالب ۶۸۹ تیم شرکت کرده اند. ۱۸۰۰ نفر انیماتور، ۷۳۷ نفر برنامه نویس و ۳۳۴ نفر بازی ساز به همراه ۱۳۷ داور و ۷۰ راهنما بزرگترین رقابت استارتاپی را در ۳۱ استان برگزار می کنند.
رقابت تنگاتنگ ۲۱ تیم در قم


عبدالمجید تناور دبیر تخصصی رویداد تولید محتوای بسیج قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج صبح روز چهارشنبه هم‌زمان با سراسر کشور در مجتمع  امام خمینی (ره) قم آغاز به کار کرد.
تناور افزود: این رویداد در بخش های پویانمایی، بازی ویژه تلفن همراه و نرم افزار های تلفن همراه آغاز شد.
دبیر تخصصی رویداد تولید محتوای بسیج قم تصریح کرد: شرکت کنندگان در بخش پویانمایی محصولات خود را در رشته های موشن گرافیک - کمیک موشن - کات اوت دو بعدی - استاپ موشن و ... ارائه می کنند، پرداختن به موضوعات بومی و روز قم امتیاز ویژه محسوب می شود.
تناور اضافه کرد: در این رویداد مجموعا ۱۰۴ نفر در قالب ۲۱ ثبت نام و شرکت کردند، در بخش بازی های مخصوص تلفن همراه ۲ تیم، در بخش نرم افزار مخصوص تلفن همراه ۲ تیم و در بخش پویانمایی ۱۷ تیم شرکت کردند، در این میان یک تیم پنج نفره پویا نمایی متشکل از بانوان است و در مجموع ۱۰ نفر از شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.
وی گفت:  برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، فرصتی ارزشمند جهت جذب ایده‌ها، کشف استعدادها و ساماندهی گروه‌های منسجم تولید محتوا در بستر فضای مجازی است.


تولید محتوای فاخر؛ مهم ترین رسالت گروه های تولید محتوا است

  سید محمد حسن یزدی نژاد در حاشیه برگزاری سومین مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج قم که صبح دیروز در سالن مجتمع امام خمینی(ره) آغاز شده است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: امروز فضای مجازی در همه ابعاد زندگی مردم وجود دارد و اگر این فضا را رها کنیم، تبدیل به جولانگاه دشمن خواهد شد.
وی ادامه داد:اگر در فضای مجازی به صورت فعال ورود نکنیم و از محتوای بیگانه استفاده کنیم به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم ضمن اشاره به تولید محصولات فاخر در این زمینه، گفت: حضور و ورود در فضای مجازی برای ایجاد محتوا مهم ترین رسالت افرادی است که در این زمینه تخصص دارند و فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: جوانان ما مخصوصا بسیجیان کارهای زیاد و موثری در این زمینه انجام داده اند و هوشمندانه اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می دهد را خنثی می کنند.
یزدی نژاد در ادامه با اشاره به این رویداد، گفت: برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، فرصتی ارزشمند جهت جذب ایده‌ها، کشف استعدادها و ساماندهی گروه‌های منسجم تولید محتوا در بستر فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد در بخش های پویانمایی، بازی ویژه تلفن همراه و نرم افزار های تلفن همراه برگزار می شود همچنین شرکت کنندگان در بخش پویانمایی می توانند محصولات خود را در رشته های موشن گرافیک - کمیک موشن - کات اوت دو بعدی - استاپ موشن و ... ارائه کنند.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم در خاتمه افزود: این رویداد به صورت سراسری در استان‌ها در حال برگزاری است و در موضوع اعلام شده در ۴۸ ساعت رقابت خواهند کرد.

سازمان فضای مجازی بسیج گام های خوبی در زمینه تولید انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری برداشته است


سید مرتضی اسماعیلی طبا دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به بحران کرونا و وابستگی مردم به فضای مجازی اظهار داشت: در سال‌های اخیر طبق آمارها خانواده‌ها وقت بیشتری را نسبت به قبل به دلیل شرایط خاص کرونایی به فضای مجازی اختصاص می‌دهند و به طور کلی روند افزایش این وابستگی همیشه صعودی بوده است و مردم نسبت به‌روز قبل بیشتر به این فضا وابسته می‌شوند.
وی بیان داشت: بر طبق تاکید مقام معظم رهبری بر رفع نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های فضای مجازی، بهترین سازوکار و استراتژی و بهترین راهبرد حضور در تولید محتواست.
دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم با اشاره به اینکه با ممانعت‌ها و برخوردهای فیزیکی نمی‌توان مانع از رسوخ فضای مجازی در ابعاد زندگی مردم شد اظهار داشت: اولین کاری که در فضای مجازی می‌توان انجام داد بالابردن سطح سواد رسانه‌ای مردم است به‌طوری‌که خانواده‌ها بیشترین استفاده مفید با کمترین میزان آسیب‌دیدگی را از فضایی مجازی داشته باشند.
وی بیان داشت: راهکار کلی ارتقا سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌هاست و مهم‌ترین راهی که برای کنترل و نظارت و استفاده بهینه از فضای مجازی وجود دارد این است که ما بتوانیم تولید محتوا داشته باشیم.
وی افزود: تا زمانی که در تولید محتوا برای فضای مجازی ضعیف باشیم نمی‌توانیم از آسیب‌های این فضا جلوگیری کنیم.
سید مرتضی اسماعیلی طبا با اشاره به سازوکار دقیق برای تولید محتوا گفت: به‌طورکلی برای هر تولید محتوایی به سه حوزه نیاز داریم؛ اول پلتفرم و حوزه شکلی، دوم حوزه محتوایی و حوزه سوم حوزه مسائل اجرایی و پشتیبانی را می‌توان نام برد.
وی با درنظرگرفتن هماهنگی میان نهادهای جامعه گفت: نهادهای حاکمیتی و نهاد خانواده و بخش خصوصی و نهاد دینی و حوزه‌های علمیه سه نهاد مهم در تولید محتوا هستند که با هماهنگی یکدیگر می‌توانند تولید محتوا در کشور را به شکلی منسجم تبدیل کنند.
دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم بزرگ‌ترین جهاد برای نیروهای انقلابی را ایجاد سازوکاری برای تولید محتوا دانست و افزود: این سازوکار سه مجموعه حاکمیت، نهاد خانواده و بخش خصوصی و نهادهای دینی و حوزه‌های علمیه حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: برای تولید محتوا باید زیرساختی در حاکمیت وجود داشته باشد که همه دستگاه‌های مربوطه را باهم هماهنگ کند و با وجود ظرفیت عظیم فرهنگ ایرانی اسلامی می‌توان از این ظرفیت در حوزه تولیدات انیمیشن استفاده شود.
وی با اشاره به درصد کم تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی در کشور بیان داشت: در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای، متأسفانه کمتر از ۱۰درصد بازی‌ها بومی است که مورداستفاده قرار می‌گیرد و بیشتر از ۹۰درصد بازی‌هایی که در ایران استفاده می‌شود بعضاً بافرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان مطابقت ندارد و مغایرت فرهنگی وجود دارند.
سید مرتضی اسماعیلی طبا با اشاره به حضور بسیج در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مردم باروحیه بسیجی که توانستند کشور و انقلاب را نجات دهند در حوزه تولید محتوا نیز با حضوری مؤثر در غالب تولیدات انیمیشنی و بازی‌های رایانه‌ای و با استفاده از جوانان مستعد می‌توان شاهد تولیدات بسیار خوبی در زمینه بازی‌های موبایلی و سیستم‌های شخصی بود که تمام این اقدامات با پشتیبانی نهادهای حاکمیتی به‌ویژه بسیج باعث توسعه و بهبود خواهند شد.
وی با اشاره به وجود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان عامل هماهنگ‌کننده بین حاکمیت و بخش خصوصی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود مرکز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همچنین مرکز رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی کشور در زمینه حمایت از تولید محتوای ایرانی اسلامی در فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن باید ورود جدی داشته باشد.
وی افزود: متأسفانه در هشت سال گذشته تا به امروز وزارت ارشاد نتوانسته است این حوزه را به‌درستی پشتیبانی کند و ما شاهد این مسئله بودیم که این حمایت‌ها در این مدت افت پیدا کرد و امیدواریم در دولت انقلابی دو حوزه بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی به‌شدت مورد حمایت قرار بگیرند.
دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم با اشاره به نقش رسانه ملی در حمایت از تولیدات محتوایی بیان داشت: نقش رسانه ملی هم در این زمینه بسیار پررنگ خواهد بود و رسانه ملی با حمایت از بخش خصوصی در تولید و پخش انیمیشن باعث ایجاد دلگرمی در ساخت محتوایی دینی و ایرانی شود.
وی در مورد بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای را می‌توان از جمله رسانه‌های فوق تعاملی برشمرد زیرا کسانی که به بازی‌های رایانه‌ای مشغول هستند به طور کامل با ماجرای بازی درگیر شده و این خود موضوع مهمی است که این رسانه را فوق تعاملی و به‌شدت درگیرکننده می‌توان دانست.
وی در پایان اظهار داشت: جهادی که امروز انقلابیون مأموریت حضور در آن را دارند حضور در عرصه تولید محتوای دیجیتال بومی است که همچون دفاع مقدس، بسیج به‌عنوان عامل هماهنگ‌کننده در امور با همراهی و اراده مردم به ساخت تولیدات محتوایی بومی و ملی به مقابله با دشمنان بپردازند.







انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29458
اخبار مرتبط

نظرات شما