مشکلات صنایع و آلودگی هوای استان به صورت ویژه مطرح شد/ کارگروه سرمایه گذاری در تمام استان ها تشکیل شود

سلیمی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور، گفت: تعطیلی برخی کارخانجات مهم مانند هپکو و آذراب و آلودگی هوای شهرهای صنعتی استان از مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با دیار آفتاب در خصوص دیدار مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور که صبح امروز برگزار شد، گفت: جلسه بسیار خوبی با آقای رئیسی داشتیم که بخشی از مسائل کلان کشور، مسائل کلی استانها، مسائل منطقه ای و مسائل استان مرکزی مطرح شد.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده درباره استان مرکزی، افزود: تعطیلی برخی کارخانجات مهم مانند هپکو و آذراب، آلودگی هوای شهرهای صنعتی، خطوط ریلی در مرکز استان و شهرستان دلیجان -که در مسیر خط تهران اصفهان قرار دارد-، وضعیت جاده های درون استانی مانند جاده زیراب-دلیجان و مشهد اردهال برخی از مسائل مطرح شده در این دیدار بود. در خصوص شرکت های صنعتی استان آقای رئیس جمهور دستور دادند که پیگیری شود تا نا هماهنگی های موجود در این حوزه هر چه زودتر برطرف شود.

سلیمی با اشاره به اینکه بخشی دیگر از مسائل درباره شهرستان های محلات و دلیجان بود تصریح کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دلیجان و محلات، مباحث بیمارستانی و درمان در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان از جمله این مباحث بود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این جلسه بسیار مفید فایده بود، تاکید کرد: لازم به ذکر است به هیچ وجه چنین جلساتی در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی و حتی آقای احمدی نژاد تشکیل نمی شد و این جلسه با این سبک به واقع بی نظیر بود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور نیز بسیار با تامل به مباحث مطرح شده توجه داشتند و مسائل را دسته بندی کرده و در بخش دیپلماسی مرتبط با آب، حوزه اشتغال و ... قرار دادند. در این جلسه قرار شد کارگروه سرمایه گذاری در تمام استان ها شکل بگیرد که مصوبه بسیار خوبی است. رئیس جمهور در مورد انتصابات اخیر استانداران و فرمانداران تاکید داشتند که به دنبال شایسته گزینی هستند.

سلیمی اضافه کرد: رئیس جمهور در این جلسه قول دادند که از سال آینده بخشی از درآمد استان ها که تا به حال به خزانه واریز می شد، در استان ها تجمیع شود و در همان استان با اختیار شورای برنامه ریزی و هماهنگی نمایندگان و استاندار هزینه شود که مژده خوبی برای استانهای درآمدزا مانند استان مرکزی بود. آقای رئیسی همچنین مژده دادند که در ردیف بودجه سال آینده پیش بینی شده هر کسی که دچار فقر مطلق است، به صورت ویژه تحت پوشش قرار گیرد.

وی با اشاره به دعوت از رئیس جمهور برای سفر به استان مرکزی، گفت: ایشان قول دادند که به زودی به استان مرکزی سفری خواهند داشت.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30114
اخبار مرتبط

نظرات شما