رشد ۱۷ درصدی اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در بودجه ۱۴۰۱

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از رشد ۱۷ درصدی اعتبارات سازمان نوسازی مدارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره افزایش بودجه اختصاص یافته به این سازمان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: مجموع اعتبارات پیوست یک لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به ۵۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و شاهد رشد ۱۷ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۰ هستیم.

او با اشاره به اینکه بخشی از این بودجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین اختصاص یافته است، افزود: در سال ۱۴۰۰ رقم بودجه مورد نظر ۲۳۵۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ نیز ردیف اعتبارات تکمیل فضا‌های آموزشی نیمه تمام خیرین مدرسه ساز با افزایشی قابل قبول به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

اختصاص بودجه برای بهبود وضعیت مدارس مناطق محروم 

رخشانی مهر گفت: یکی دیگر از نکات قابل اهمیت در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱، توجه به مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان است. ردیف اعتباری ویژه که قبلا برای این استان ایجاد شده بود و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، در سال ۱۴۰۱ به ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم با این توجه، وضعیت فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان بهبود یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: البته توجه به مناطق محروم به لحاظ فضا‌های آموزشی همچنان در دستور کار قرار دارد و تلاش بر این است تا برخی استان‌ها مانند کرمان، هرمزگان، خوزستان، آذربایجان غربی و ... نیز با تزریق اعتبارات خاص در حوزه مدرسه سازی آن‌ها نیز اتفاقات خوبی به انجام برسد.

رخشانی مهر بیان کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر اساس اعتبارات دریافتی هرساله، بیش از ۱۴ هزار کلاس درس نوساز در اقصی نقاط کشور احداث می‌کند. در حال حاضر نیز حدود پنج هزار پروژه آموزشی در دست ساخت در سراسر کشور وجود دارد که پس از تکمیل در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

او افزود: حجم احداث فضا‌های آموزشی اکنون به گونه‌ای است که بتوانیم در هر نقطه از کشور عزیزمان مدارسی نوساز با تجهیزات و امکانات در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. عملیات عمرانی پنج هزار پروژه آموزشی توسط مهندسان نوسازی مدارس در حال انجام است و با توجه به اینکه این مدارس در نقاط مختلف کشور پراکنده هستند، کاری جهادی در تلاش برای ایجاد این فضا‌های آموزشی برای دانش‌آموزان عزیز در حال انجام است.

۱۹.۵ درصد مدرسه فرسوده در کشور وجود دارد

او گفت: در سال ۱۳۹۵ میزان مدارس فرسوده کشور ۳۰ درصد بود، اما با تلاش‌های انجام شده در راستای ساخت فضا‌های آموزشی، میزان مدارس فرسوده با ۱۰.۵ درصد کاهش به ۱۹.۵ درصد رسید. این بدان معنا است که اکنون بیش از ۸۰ درصد مدارس کشور استاندارد است. در تلاش هستیم با دریافت اعتبارات مناسب، افزایش میزان ساخت مدارس و افزایش اعتبارات مربوط به تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی، همین ۱۹.۵ درصد را به صفر برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: اما نکته حائز اهمیت این است که، انجام عملیات عمرانی با اعتبارات رابطه مستقیمی دارد، لذا هر میزان که اختصاص اعتبارات در بخش مدرسه سازی افزایش یابد، درصد بیشتری از مدارس کشور نیز بازسازی و استاندارد خواهند شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30273
اخبار مرتبط

نظرات شما