کارشناس و فعال رسانه ای:

اخلاص و ولایتمداری حاج قاسم او را حاج قاسم کرد/باید شخصیت استکبار ستیزی حاج قاسم تبیین شود

کارشناس و فعال رسانه ای با اشاره به اینکه حاج قاسم در بُعد بین المللی مقابل نظام سلطه ایستاد، گفت: اخلاص و ولایتمداری حاج قاسم او را حاج قاسم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد مهدی موسوی بعد از ظهر امروز در نشست بازتاب رسانه ای شهادت حاج قاسم که در دفتر قم فردا برگزار شد با اشاره به علاقه خاص شهید سلیمانی به حضرت زهرا(س) اظهار داشت: نیاز است در خصوص ارادت و ولایتمداری و دین مداری حاج قاسم هم صحبت شود.
وی ادامه داد: برگزاری این نوع نشست ها بسیار جای تقدیر دارد ولی به نظر بنده نباید فقط در ایام شهادت حاج قاسم به این موضوع پرداخت بلکه باید در طول سال این نوع برنامه ها برگزار شود.
باید شخصیت به شدت انقلابی حاج قاسم تبیین شود
این کارشناس و فعال رسانه ای با اشاره به  اینکه رهبری فرمودند حاج قاسم یک مکتب است، گفت: حاج قاسم یک شخصیت فراجناحی بود. امروز بعد از دوران شهادت شهید سلیمانی باید مسئله به شدت انقلابی بودن این شخصیت تبیین شود. در این گونه جلسات نباید بیشتر به کلیات پرداخت.
وی به تشییع میلیونی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این تشییع بی سابقه بعد از ارتحال امام خمینی(ره) نمونه مشابه ای چه در ایران و  چه در خارج از کشور نداشت.
موسوی ابراز داشت: اینجا این سوال پیش می آید که مکتب حاج قاسم چه ویژگی هایی داشت. سال ها مجاهدت بی وقفه بود که در دوران دفاع مقدس و بعد از آنها در بُعد نظامی و اجتماعی و ... انجام داد. در این سال ها شهید سلیمانی خدمات بسیاری داشت.
وی اضافه کرد: بسیاری از علما و بزرگانی که در تاریخ ماندگار شدند و از آنها به نیکی یاد می شود به دلیل داشتن اخلاص و ولایتمداری است که امروز به دلیل برخوردهای کلیشه ای  نتوانسته ایم در رسانه ها این موضوعات را تبیین کنیم.
اخلاص و ولایتمداری حاج قاسم او را حاج قاسم کرد
این کارشناس رسانه ضمن اشاره به اینکه اخلاص و ولایتمداری حاج قاسم را حاج قاسم کرد، عنوان کرد: از ویژگی های دیگر او می توان به شجاعت اشاره کرد.
وی اضافه کرد: حضور میلیونی مردم از شهرهای مختلف و تیپ و ظاهرهای مختلف در تشییع حاج قاسم نشان از علاقه مردم به این شهید بزرگوار است.
باید شخصیت استکبار ستیزی حاج قاسم تبیین شود
موسوی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از رسانه ها شخصیت حاج قاسم را به عنوان شخصیت ملی تبیین می کنند ولی در واقعیت ما همه ابعاد و وجود شخصیتی ایشان را برجسته نمی کنیم ایشان در جبهه استکباری ستیزی بود. اینکه چه کسی ایشان را در فرودگاه ترور کرد. رهبری اعلام کردند که شهید سلیمانی هم در حیات خود و هم با شهادت خود جبهه استکبار را شکست داد.
وی به علت بایکوت رسانه ای تصاویر شهید سلیمانی در رسانه ها توسط دشمنان اشاره و عنوان کرد: جریان آزاد اطلاعات مسئله ای دروغین است چر که جریان سلطه تا زمانی که منافع خود به خطر نیافتد این جریان آزاد اطلاعات رخ می دهد.
حاج قاسم در بُعد بین المللی مقابل نظام سلطه ایستاد
این کارشناس و فعال رسانه ای ادامه داد: حاج قاسم در بُعد بین المللی کسی است که جلوی منافع و زیاده خواهی جریان سلطه ایستاده است. اتفاقات اخیر و حذف تصاویر و محتوای مربوط به حاج قاسم نشان داد که ما نیازمند شبکه ملی اطلاعات هستیم.
وی عنوان کرد: حاج قاسم یک موضوع بین المللی است فراجناحی و یا انقلابی نیست و باید مسئولین پیگیری کنند که چرا این گونه اتفاقات در حال رخ دادن است. دشمن از نام حاج قاسم  می ترسد.
موسوی با اشاره به موضوع انتقام خون شهید سلیمانی گفت: باید پای آمریکا، حامیان و هم پیمانانش از منطقه قطع شود.
وی اضافه کرد: در بُعد بین المللی و قضایی اقداماتی در حال پیگیری است ولی کافی نیست. باید این مسئله از سوی دستگاه قضایی کشور بیشتر پیگیری شود.
این کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن در فضای امروز کشور امید مردم را هدف قرار داده است. رسانه های می توانند از جریان شهید قاسم سلیمانی در بُعد امید و نشاط اجتماعی استفاده کنند.
شخصیت حاج قاسم یک رسانه است
وی ادامه داد: شخصیت حاج قاسم یک رسانه است ولو اینکه پلتفرم های خارجی بخواهند محتوای مربوط به او را حذف کنند که ما می توانیم از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کنند.
باید در بین رسانه های جبهه مقاومت انسجام ایجاد شود
موسوی با اشاره به اینکه باید در بین رسانه های جبهه مقاومت انسجام ایجاد شود، گفت: باید توسط کارشناسان الگوی کار رسانه ای برای دوران بعد از شهادت حاج قاسم ارائه شود.
وی اضافه کرد: حاج قاسم و مکتب حاج قاسم یکی از مصادیق بارز جمهوری اسلامی در قدرت نرم است.
این فعال رسانه ای ضمن اشاره به ارتباط حاج قاسم و ولی فقیه گفت: برخی نمی خواهند این ارتباط تبیین شود در حال که شهید سلیمانی در سخنرانی های خود به این مسئله بسیار تاکید کرده است.
موسوی افزود: در کنار بُعد ولایت پذیری به بُعد مردمی حاج قاسم هم پرداخته شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/30372
اخبار مرتبط

نظرات شما