نماینده کلیمیان ایران در ادوار مجلس:

سردار سلیمانی منحصر به ایران و خاورمیانه نیست/ میزان اطاعت‌پذیری حاج قاسم از رهبر انقلاب باید برای ما درس باشد

مره‌صدق گقت: میزان اطاعت‌پذیری که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از مقام معظم رهبری داشت باید برای همه ما درس باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزو افتخارات و اسطوره‌های انسانی محسوب می‌شود؛ او منحصر به ایران و حتی مردم خاورمیانه و یا منحصر به فقط جبهه مقاومت و یک گروه خاص نیست.

وی افزود: صفاتی مثل شجاعت، از خودگذشتگی، احترام به دیگران در عین شجاعت از آن حالاتی است که در کمتر کسی دیده می‌شود و باید گفت ایشان تالی‌تلو ائمه و معصومین بود و از نزدیک‌ترین افراد به آن‌ها بود که خودشان را از دنیا جدا کردند و هر قدمی که برداشتند برای رضای خدا و برای خدمت به مردم در راستای اوامر الهی بود.

نماینده کلیمیان ایران در ادوار مجلس اظهار داشت: میزان اطاعت‌پذیری که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از مقام معظم رهبری داشت باید برای همه ما درس باشد.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های شهید سلیمانی، تواضع و فروتنی او بود؛ ما هیچ‌گاه ندیدیم این شهید از کارهایی که می‌خواهد انجام بدهد و یا افتخاراتی که به دست آورده، در سخنرانی‌هایش از آن‌ها صحبت کند.

وی تأکید کرد: من خودم زمانی که نماینده مجلس بودم و به عنوان یکی از اعضای گروه گفتگوی پارلمانی ایران و اروپا به پارلمان اروپا رفته بودیم این را گفتم که تنها فردی که در دنیا به دفاع از مسیحیان آسیایی در برابر داعش ایستاده یک مسلمان ایرانی به نام سردار قاسم سلیمانی است.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم تصریح کرد: زمانی که داعش مشغول سلاخی مظلومان ایزدی، آشوری و ارامنه در سوریه و عراق بود تنها کسی که به ما کمک کرد و از ما حمایت کرد سردار قاسم سلیمانی بود.

مره‌صدق عنوان کرد: آن زمان کسانی که ادعای مسیحیت داشتند مانند پاپ که ادعا می‌کند رهبر مسیحیان جهان است هیچ اقدام عملی از خودش نشان نداد و فقط چندتا شعار داد در حالی که شهید سلیمانی به کمک نیروهای تحت امرش جان خودشان را در معرض خطر قرار دادند تا حرمت مسیحیان آسیایی حفظ شود.

وی اضافه کرد: این برای همه ما در طول تاریخ بشر می‌تواند یک درس بزرگ باشد که وقتی شما به دفاع از انسانیت برمی‌خیزی تمامی انسان‌ها و تمامی مظلومین می‌توانند در حیطه امنی قرار بگیرند که شما ایجاد کرده‌اید. به نظر من این رفتار شهید سلیمانی می‌تواند برای همزیستی دوستانه پیراوان ادیان اللهی در کنار همدیگر الگو باشد.

مره‌صدق بیان کرد: وقتی مبارزه با استکبار و نظام سلطه و مبارزه با دشمنان و نه گفتن به کفر و الحاد و ظلم، به عنوان نقطه مشترک همه پیروان ادیان توحیدی قرار بگیرد همه پیروان ادیان توحیدی می‌توانند با همدیگر در برابر استکبار و صهیونیسم بین‌الملل و در برابر هر فرایند ضدانسانی و ضداللهی بایستند و موفق شوند و با این رفتار خودشان سبب این بشوند که جهان بوی عدالت و بوی وحدانیت و بوی رحمت الهی را در سرتاسر خودش حس کند و از زیر سلطه ستمگران و فاسدین در بیایید.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30491
اخبار مرتبط

نظرات شما