عضو خبرگان رهبری:

مردم در دوران پهلوی ظلم و ستم بسیاری را تحمل می کردند

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با همراهی ملت ایران و تکیه بر احکام اسلام و ارزش های اسلامی توانستند انقلاب رابه ثمر برسانند، گفت: مردم در دوران پهلوی ظلم و ستم بسیاری را تحمل می کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه مردم خود پاسدار انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: برگزاری خودجوش بسیاری از برنامه ها به مناسبت دهه فجر نشان از خودجوش بودن مردم در پاسداری از انقلاب است.
وی ادامه داد: حاکمیت رژیم طاغوت بر کشور و اینکه سلسله پهلوی آلت دست آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی بود باعث عقب ماندگی های بسیاری در کشور شد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دوران پهلوی ظلم و ستم بسیاری به مردم وارد شد، گفت: دشمنان ایران به دنبال این بودند اسلام را از صحنه زندگی و اجتماع مردم حذف کنند که در این خصوص هم برنامه های فراوان دین زدایی را طراحی کرده بودند.
وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) به برنامه های طاغوت و شاه اعتراض کردند و این اعتراضات جنبه مردمی پیدا کرد که منتهی به تبعید امام شد و بعد از آن مبارزات ملت ایران گسترده تر و عمیق تر شد و تداوم پیدا کرد و در نهایت با نقش محوری امام خمینی(ره) به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.
حجت الاسلام دیرباز با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی(ره)  از تجربیات مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت پیش آمده بود کمال استفاده را کردند و با همراهی ملت ایران و تکیه بر احکام اسلام و ارزش های اسلامی توانستند انقلاب رابه ثمر برسانند و در این زمینه شاگردان حضرت امام و کسانی که پای درس حضرت امام بودند و ایشان را از هر جهت اعلم می دانستند نقش بسیار ارزشمندی را داشتند.
وی عنوان داشت:  در واقع این شاگردان حضرت امام بودند که در تمامی استان های کشور پراکنده بودند و هر کدام به سهم خود در برملا کردن ظلم و ستم طاغوت و دین زدایی و اقدامات پهلوی روشنگری کردند و مردم را آگاه ساختند.
رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: بعد از انقلاب هم همان یاران حضرت امام که در راس آنها مقام معظم رهبری قرار داشت با کمک مراجع به تحول در حوزه های علمیه و پیشرفت و تکامل علمی و عملی و معنوی حوزه های علمیه برای چاره جویی مشکلات نظام اسلامی چه در بُعد نظری و تئوری و چه در بُعد عملی و اجرایی کمک کردند و به میدان آمدند و هنوز هم در میدان هستند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31203
اخبار مرتبط

نظرات شما