اعلام فراخوان جشنواره ملی مشارکت‌های اجتماعی سلامت در قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدمهدی سلطانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی مشارکت‌های اجتماعی سلامت که در سالن امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در راستای اشاعه فرهنگ خیر در جامعه، بهره گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت آن‌ها به سوی اولویت‌های ملی حوزه سلامت برگزار می‌شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های داوطلبان و مسئولیت اجتماعی نهادهای اقتصادی در بهبود جایگاه نظام سلامت کشور، توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در سطوح مختلف، تبیین اولویت‌ها و ضرورت‌ها در حوزه خیریه به خصوص زمان وقوع بحران‌هایی مثل شیوع ویروس کرونا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی بوده است.

سلطانی در رابطه با محورهای اصلی جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت گفت: مسئولیت پذیری اجتماعی فردی و سازمانی،  سرمایه گذاری اجتماعی در این عرصه، مشارکت مردم در بحران‌ها، اجرای کارهای داوطلبانه، موانع موجود در جذب مشارکت‌های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق و ترویج این فرهنگ از جمله محورهای این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره کاملا فراگیر و بصورت عمومی برای همه اقشار مردم برگزار می‌شود، اضافه کرد: در بخش‌های عمومی اعم از شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن های مدنی، تشکل های مردمی، فعالان فرهنگی، اصحاب رسانه و... در بخش دانشگاهی اعضای هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه علمیه و در بخش دانش آموزی همه مقاطع تحصیلی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مدیر حوزه سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند در بخش هنری، هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور، خطاطی، پوستر، عکس، مجموعه عکس، پی نما(کمیک استریپ)، محصولات تبلیغاتی و اینفوگرافی آثار خود را ارسال کنند.

وی ادامه داد: بخش خبری از جمله خبر، گزارش، مقاله و مصاحبه و بخش ایده ها و تجارب نوآورانه و بخش آموزش پژوهش و فناوری از دیگر محورهای شرکت و ارسال آثار این جشنواره است.

دبیر کارگروه دانشگاهی نخستین جشنواره ملی مشارکت های اجتماعی سلامت اعلام کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی http://festivalsph.ir/fa/ ثبت‌نام و تا ۱۵ اسفندماه آثار خود را ارسال کنند.

همچنین حجت‌الاسلام عباسعلی واشیان از مسئولان ستاد برگزاری این جشنواره ملی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه این جشنواره دوسال به صورت استانی در زنجان برگزار شده است، بیان کرد: به دلیل استقبال خوبی که از جشنواره شد، تصمیم گرفتیم که این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

وی گفت: از حدود دو هزار  اثری که تا کنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است، استان قم در نمودار میزان مشارکت مردمی پس از تهران و اصفهان، در رتبه سوم قرار دارد.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/31536
اخبار مرتبط

نظرات شما