13 هزار نفر در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی شرکت کردند

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در ۲۷ رشته برگزار شد و ۶ هزار نفر در داخل و هفت هزار نفر در خارج از کشور در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر کریمی قدوسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، ‌افزود: المصطفی به‌عنوان نهادی برخواسته از انقلاب، رسالت گسترش فرهنگ و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) را بر عهده دارد و در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به این‌که تاکنون بیست‌وشش دوره از جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی برگزار شده، اضافه کرد: برگزاری این جشنواره با هدف معرفی آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) است تا گسترش و ترویج آن و همچنین ایجاد زمینه برای تمسک به قرآن و عترت میان بشریت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد حرکتی میان خانواده بزرگ المصطفی در راستای کسب مهارت‌های لازم و آشنایی با معارف قرآنی و محتوای قرآن و آشنایی با فنون و مهارت‌های قرآنی، ایجاد زمینه‌ای برای انس با قرآن و حدیث میان مخاطبان جشنواره و المصطفی و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های طلاب و خانواده‌ها از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

کریمی قدوسی با اشاره به اعلام فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، بیان کرد: این جشنواره در سال جاری هم به‌صورت گسترده در واحدهای داخل و خارج برگزار شده و اختتامیه آن نیز  ۱۱ اسفند در نمایندگی المصطفی در استان گلستان و با حضور علمای شیعه و اهل سنت برگزار خواهد شد.

۱۳ هزار نفر در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی شرکت کردند

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی نیز در این جلسه گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی در  ۲۰ رشته شفاهی و هفت رشته کتبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رفیعی افزود: قرائت و حفظ قرآن کریم، روان‌خوانی و تواشیح از جمله رشته‌های شفاهی و کتاب نسیم هدایت، تفسیر قرآن، کلام ناب، تفسیر تسنیم، اصول کافی و روابط سالم در خانواده و تفسیر سوره لقمان و حجرات از جمله رشته‌های کتبی بود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در ۲۷ رشته، گفت: حدود ۶ هزار نفر از طلاب جامعه‌المصطفی و خانواده‌هایشان در داخل و هفت هزار نفر در خارج از کشور از جمله سنگال، ترکیه، روسیه، قرقیزستان، اندونزی، تایلند، پاکستان، هند، عراق و افغانستان در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان این‌که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها همه رشته‌های جشنواره به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در اختتامیه جشنواره از خدمات قرآنی آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تجلیل و خدماتشان به طلاب معرفی خواهد شد.

جامعه المصطفی حدود چهار هزار طلبه و چهار هزار فارغ‌التحصیل در کشور و خارج از کشور دارد؛ تاکنون ۶۰۰ عنوان کتاب توسط طلاب المصطفی تولید یا ترجمه شده و حدود ۱۰ انجمن علمی قرآنی و حدیثی در این نهاد فعال است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31681
اخبار مرتبط

نظرات شما