استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا :

تبیین مبعث پیامبر بهترین راه معرفی حقیقت اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تعیین مبعث پیامبر عظیم شأن اسلام بهترین راه معرفی حقیقت اسلام است گفت: در کنار معرفی حقایق اسلام باید با رفتارهای درست شخص و اجتماعی به تبیین عملی اسلام نیز پرداخت.

​​​علی اکبر بیاری ضمن تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: تبیین درست معبث پیامبر گرامی اسلام موجب شناخت صحیح از اسلام در جهان است، دین اسلام جامعترین و کاملترین دین است و دین جاودانه است لذا  اسلام دین خاتم شد و بعد از آن خداوند دین دیگری نفرستاد.

وی گفت: با توجه به اینکه اسلام دین جامع و خاتم است برای کل بشر تا قیامت مسیر و برنامه را نشان داده است و مبعث سرآغاز این تحول عظیم است و اگر بشریت بخواهد به هدف اصلی خلقت برسد اسلام تنها راه رسیدن به آن هدف است.

کارشناس مسائل دینی افزود: اسلام ظرفیت جهانی شدن و نجات کل بشریت را دارد، معرفی و تبیین درست مبعث رسول گرامی اسلامی باعث احیا و معرفی هدف اصلی اسلام است.


بیاری ادامه داد: برای تبیین این مسئله دو راه وجود دارد تا دین اسلام جهانی شود، یکی از طریق مباحث علمی و تشریح دین اسلام و معرفی زیبایی های دین اسلام و بیان توانایی های دین اسلام برای پاسخگویی به معضلات بشر امروزی از جمله معضلی به نام بحران هویت و بحران بی معنایی که بسیاری مبتلا به آن هستند، دین اسلام برای همه این معضلات پاسخ دارد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از راه های مختلف اندیشمندان ، متفکرین، طلاب و دانشجویان در هر سطحی که هستند در فضای مجازی و فضای حقیقی به تبیین و بیان حقایق دین اسلام بپردازند، دشمن از فضای مجازی حقایق اسلام را برعکس جلوه می دهد.


کارشناس مسائل دینی عنوان داشت: راه مهمتر و اصلی تر این است که ما با رفتار و کردار خودمان در سطح فردی و اجتماعی عملا دین اسلام باید تبیین شود، وقتی ما یک ادعا در مورد دین اسلام داریم که کاملترین و جامعترین دین است و همه مشکلات بشر با این دین حل می شود افرادی که شناختی از اسلام ندارند برایشان سوال می شود چرا مسلمانان که چنین ادعایی دارند خودشان انواع مشکلات اقتصادی و اجتماعی را دارند.

وی گفت: همه اینها به خاطر این است که مسلمانان از حقیقت اسلام فاصله گرفته اند، باید به آنچه در اسلام که پیامبر گرامی اسلام برای آن مبعوث شدند عمل شود تا حقیقت نجات بخشی اسلام محقق شود.


استاد دانشگاه گفت: هر مسلمانی باید در رفتارهای شخصی و اجتماعی خودش تلاش کند که آنطوری رفتار کند که خودش را به عنوان الگو اسلام معرفی کنید همین نظمی که در اسلام به آن تاکید شده اگر در رانندگی رعایت شود بسیاری از تصادفات و تخلفات رانندگی حل خواهد شد، زندگی امام و شهدا بهترین الگوی در زمان معاصر برای معرفی اسلام در جهان است، این همان تبیین عملی است که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/31913
اخبار مرتبط

نظرات شما