اجرای رزمایش ستادی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم امروز در رزمایش ستادی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه هر ساله در 15 تا 21 اسفندماه برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته منابع طبیعی دنبال می‌شود، اظهار کرد: منابع طبیعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زندگی مردم دخالت دارد به همین علت امیدواریم همه مردم در این حوزه به دنبال نقش‌آفرینی باشند.

وی از نام‌گذاری پنجمین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی، آبخیزداری و مخاطرات طبیعی یاد کرد و افزود: مخاطرات طبیعی در زندگی همه انسان‌ها تاثیر دارد به ویژه در کشور ما که هر ساله شاهد اتفاقات ناگوار هستیم و ما در این عرصه همیشه باید به دنبال پیشگیری باشیم تا از خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتبارات دولتی باید در کنار یکدیگر دنبال شود، مطرح کرد: با توجه به تهدیدهایی که در حوزه منابع طبیعی پیش‌رو است ما نیازمند مشارکت جدی و همگانی مردم و مسئولان هستیم.

*تاثیر رزمایش‌ها در ارتقای امنیت فکری مردم

همچنین، مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم برگزاری رزمایش‌ها فرصتی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت است، عنوان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم رفع نقاط ضعف را به عنوان یک اولویت دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌ها به ارتقای امنیت فکری مردم کمک می‌کند، مطرح کرد: یکی از مشکلات نوروز آتش‌های گسترده‌ای است که در برخی از مراتع رخ می دهد و باید از ظرفیت‌های مختلف به ویژه رسانه‌ها در عرصه فرهنگ‌سازی و آموزش نکات ایمنی به مردم استفاده کرد.

متقیان گفت: در نوروز با توجه به تعطیلی برخی بخش‌های نظارتی، افرادی برای زمین‌خواری وارد عرصه می‌شوند که مقابله با آن‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/32123
اخبار مرتبط

نظرات شما