«نازنین زاغری» نماد توطئه افکنی ناکام انگلیس در کشور ما است

استاد دانشگاه اصفهان شناسایی، دستگیری و محاکمه نازنین زاغری، جاسوس انگلیس، در کشور ما را نشان دهنده اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نازنین زاغری جاسوس کارکشته و کارخانه جاسوس سازی انگلیس در ایران و یکی از سرحلقه‌های جاسوسی بریتانیا در کشور ما امروز تحویل مقامات انگلیس داده شد.

رخدادی که بعد از تخلیه کردن اطلاعات وی و گذراندن دوران محکومیتش بعد از حدود شش سال در ازای آزاد کردن 530 میلیون پوند از اموال بلوکه شدن ایران اتفاق افتاد. نازنین زاغری مأموریت داشت در کشور ما افراد مناسب برای جاسوسی را کشف کرده، در دستگاه‌های حکومتی تزریق کند و از ایشان به عنوان بازوهای جنگ شاختی استفاده کند.

استاد گروه معارف دانشگاه اصفهان در گفتگو با صاحب نیوز با اشاره به سبقه 400 ساله روابط ایران و انگلیس که از دوران صفویه آغاز و از حدود 200 سال پیش وارد دوره سلطه و استعمار سنگین این کشور بر کشور ما شد که بخشی از این به دلیل وجود پادشاهان بی‌لیاقت قاجار بود، از نمونه‌های مختلف ظلم این کشور به ملت ایران نام برد از جمله در قرارداد 1915 میلادی بین انگلیس و روس تزاری که این دو ابرقدرت ایران را بین خودشان تقسیم کردند و انگلیسی‌ها حتی هزینه سلطه گری بر کشورمان را نیز از ما گرفتند.

محسن نصری ادامه داد: جنایات انگلیس با حاکم کردن پهلوی اول و همچنین پهلوی دوم با کودتا ادامه پیدا کرد و همچنان به چپاول سرمایه‌های کشور ما پرداخت تا این که با پیروزی انقلاب دست سلطه انگلیس بر ملت ما قطع شد و همین امر سبب شد از هیچ توطئه‌ای علیه ملت ما از جنگ و کودتا گرفته تا حمایت از منافقین و تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ما دریغ نکند که یکی از این توطئه‌ها و دشمنی‌ها جریان نفوذ بود.

وی افزود: برنامه نفوذ دشمنان انقلاب اسلامی از جمله انگلیس نفوذ دادن افرادی به داخل کشور به منظور جاسوسی برای این کشورها و تغییر افکار عمومی در جنگ نرم و جنگ شناختی با تغییر در محاسبات مسئولان و اقشار مختلف مردم بود که یکی از این جاسوس‌ها نازنین ساغری است که در سال 1395 به جرم جاسوسی توسط اطلاعات سپاه دستگیر و محاکمه شد.

این چهره انقلابی اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا جاسوس را محاکمه نمی‌کنند و این از عظمت انقلاب اسلامی است که حتی جاسوس و عامل حرفه‌ای دشمن را شناسایی و دستگیر و محاکمه کرده و اسناد آن را مطرح می‌کند.

استاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اکنون که این جاسوس به یک مهره سوخته تبدیل شده است و حرکت وی فاش و خنثی شده کشور ما در ازای تحویل وی، پول سنگینی از انگلیس گرفته و وی را به آنها تحویل داد.

نصری متذکر شد: انگلیس نهضت عدالت خانه‌ که شیخ فضل الله نوری به دنبال آن بود را به نهضت مشروطه انگلیسی تبدیل و با بارگذاشتن دیگ پلو در سفارتخانه انگلیس در تهران، اسلام خواهی و عدالت خواهی مردم ما را در این نهضت به مشروطه خواهی تبدیل کرد و شیخ فضل الله نوری را هم بالای دار برد.

وی با بیان این که سفارت انگلیس در تهران هنوز دیگ پلو بار می‌گذارد و در ماه رمضان سال 1398 دیدیم که سفیر انگلیس توییت زد ما دیشب افطاری در خدمت برخی مسئولان، مدیران و روزنامه نگاران ایرانی بودیم، از تلاش این کشور برای تربیت شیعه انگلیسی و تزریق این افراد در بین مسئولان و مدیران سخن گفت.

انتهای پیام/




http://qomefarda.ir/32329
اخبار مرتبط

نظرات شما