خروج ۸۰۰ کامیون نخاله از منطقه پنج قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از خروج ۸۰۰ کامیون نخاله از منطقه پنج خبر داد و گفت: بعضی از اقدامات منطقه نصب ۴۰۰ پروژکتور، اجرای ۱۵۰۰ متر داربست، نصب ۳۰۰ بنر، کاشت ۲۰ هزار گلدان فصلی و نورپردازی ۲۳۰ عمود بلوار پیامبر اعظم با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زین‌العابدین قراچورلو به وظایف منطقه در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان اشاره کرد، و ایجاد نظم و طراحی محیط آرام برای زائران را یکی از اقدامات منطقه دانست و افزود: برای ایجاد فضایی مناسب برای زائران حدود ۸۰۰ کامیون بار نخاله از منطقه خارج و حدود ۵ هزار متر طول خط‌کشی معابر و شوارع انجام شد.

رئیس کمیته اجرایی منطقه پنج ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم تأمین روشنایی پارکینگ‌ها را نیز یکی از کارهای مهم منطقه خواند و بیان کرد: ۴۰۰ عدد پرژکتور در پارکینگ‌ها نصب و بیش از ۲۰ هکتار پارکینگ برای زائران آماده‌سازی شد.

وی، مسدودسازی بعضی از مسیرها را برای روانی ترافیک مطرح کرد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ متر داربست برای مسدودی راه‌ها آماده کردیم و برمبنای طرح معاونت حمل‌ونقل و ترافیک راهنمایی مسیر نصب کردیم.

قراچورلو، نصب بنرهای هدایت مسیر و راهنمایی زائر را نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ۳۰۰ عدد بنر در مسیرها نصب‌شده که بیش از ۶۰۰ مترمربع می‌شد و در رینگ اول مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) پوشش داده شد.

وی بیش از یک ماه از فعالیت پرسنل منطقه ۵ را قابل‌توجه خواند و یادآور شد: بیش از ۵ عدد گریدر، ۴ عدد لودر، ۲۵ کامیون، دو عدد باکت و ۳ عدد غلتک در مدت یک ماه در منطقه ۵ در حال کار بوده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: آذین‌بندی‌های مختلفی نیز در منطقه انجام‌شده و این جشن بین‌المللی با بضاعت‌های یک شهر در حال اجرا است و از تمام کشور و دنیا برای این جشن به شهر قم می‌آیند.

وی نحو آذین‌بندی منطقه را تشریح کرد و گفت: حدود ۴۵۰ متر ریسه در اطراف رینگ مسجد مقدس جمکران نصب شد، علاوه بر آن ۲۳۰ عمود در بلوار پیامبر اعظم(ص) با ریسه‌های نوری نورافشانی و ۸ هزار متر ریسه پارچه‌ای استفاده‌شده است.

قراچورلو ادامه داد: ۴۰۰ پرچم تک چوب و ۴۵ پرچم‌هایی با پایه‌بلند در اطراف رینگ نصب‌شده است، همچنین در بعضی از معابر لکه‌گیری آسفالت انجام و با جمعیت ۵۰ نفری پاکبان و حدود ۳۰ نفر باغبان فضای سبز و نظافت منطقه انجام‌شده است.

وی تعطیلی دوساله این مراسم را موردتوجه قرارداد و افزود: در این دو سال که مراسم برگزار نشده بود بخشی از ادوات نصب‌شده از بین رفته بود که بازآفرینی و تعمیر شد تا با محیط متناسب شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: تقریباً علاوه بر سرویس بهداشتی‌های اطراف مسجد، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی آماده‌سازی شد و در اختیار زائران قرار گرفت و در بحث فضای سبز ۲۰ هزار گلدان فصلی در اطراف رینگ مسجد مقدس جمکران کاشته شد.

وی از تکمیل و کاشت باغچه‌های بوستان نیاز، نیایش و زائر خبر داد و گفت: تمام بوستان‌ها برای حضور زائران آماده‌شده و رنگ‌آمیز مبلمان شهری در این منطقه نیز انجام و بخشی از معابر بوستان نیایش نیز ترمیم شد.

قراچورلو اعتبار هزینه شده در منطقه پنج را برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: خوشبختانه شهردار و شورای شهر تمام همکاری لازم را با منطقه داشته و کارها به نحو احسن انجام شد.

وی از باز کاشت بیش از ۵۰۰ مترمربع در بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و یادآور شد: در بسیاری از مسیرها علف‌زنی و حرص کردن و پاک‌سازی زمین انجام‌شده است تا بتوانیم فضای خوبی در مسیر پیاده‌روی ایجاد کنیم.




انتهای پیام/


منبع:روابط عمومی شهرداری قم
http://qomefarda.ir/32374
اخبار مرتبط

نظرات شما