مسئول راهیان نور استان قم:

استقبال قمی ها بر ای سفر خانوادگی با خودروی شخصی به راهیان نور

مسئول راهیان نور استان قم بابیان اینکه عزیمت با خودروی شخصی به راهیان نور جنوب و کرمان در قم افزایش‌یافته است گفت: تزریق سه دوز واکسن کرونا توسط زائران، راویان و مسئولان راهیان نور ملاک شرکت در این اردو است.

حسین ابوالحسنی مسئول راهیان نور استان قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:  از ۱۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ اعزام راهیان نور از استان قم آغاز شد و تا ۹ فروردین سال ۱۴۰۱ اعزام ها ادامه دارد پیش بینی شده که با خودروهای شخصی و خودروهای جمعی ۸ هزار نفر در این مدت از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید خواهند کرد و به همین میزان نیز خودروها به صورت خودجوش از قم به منطقه سفر خواهند کرد که برای اسکان این افراد هماهنگی های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: تمرکز بر این است که سفر راهیان نور عزیمت محور و مردمی باشد، امسال اعزام ها تلفیقی انجام شد اما سازمان اردویی به دنبال این است که همه کارها مردمی انجام شود.

ابوالحسنی تصریح کرد: حدود سه هزار نفر تا کنون اعزام شدند، راهیان نور دانشجویی در روز ۱۴و ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۰ اعزام خواهران با ۸ دستگاه اتوبوس انجام شد و اعزام برادران در روز ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ با ۶دستگاه اتوبوس انجام شد و راهیان نور دانش آموزی با توجه به شرایط به صورت مجازی انجام شد.

مسئول راهیان نور استان قم عنوان داشت: برنامه های متنوع فرهنگی در این سفرها تدارک دیده شده از جمله در پادگان شهید زین الدین اندیمشک راوی مستقر پیش بینی شده در کاروان ها روحانی و روای همراه هستند و در یادمان ها نیز  راویان مستقر حضور دارند.

ابوالحسنی ادامه داد: کاروان های اعزامی از استان قم طی چهار روز که دو روز آن برای رفت و برگشت در نظر گرفته شده از یادمان های فکه، دهلاویه ،فتح المبین ، طلاییه، شلمچه و معراج شهدای محمود وند بازدید خواهند داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه در دو سال گذشته به علت شرایط کرونا اردوها تعطیل شده بود استقبال خوبی از طرف مردم قم انجام شد، راهیان نور کرمان هم به صورت عزیمت انجام می شود.

مسئول راهیان نور استان قم تأکید کرد: ملاکی که در ابلاغ مجوز راهیان نور وجود داشت تزریق واکسن ذکر شده است به همین خاطر کسانی می توانند به عنوان زائر، راوی و مسئول در این اردوها حضور داشته باشند که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و تأکید شده که در مناطق عملیاتی موضوعات بهداشتی رعایت شود.

ابوالحسنی اضافه کرد: راهیان نور مناطق عملیاتی غرب کشور نیز در اردیبهشت سال جاری افتتاح خواهد شد و از ابتدای تیرماه تا آخر شهریور اعزام ها ادامه خواهد داشت، در راهیان نور غرب نیز  از استان قم استقبال خوبی انجام شده و مقتل شهید زین‌الدین در دارساوین هم جز برنامه های زیارتی اردوی راهیان نور غرب خواهد بود.

وی بیان داشت: ثبت نام راهیان نور عمومی از طریق پایگاه ها و حوزه های بسیج انجام می شود و ثبت نام خودروهای شخصی در چهار ایستگاه مستقر در سطح شهر قم در کوه خضر، ناحیه شهرستان در خیابان اراک، مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیسان و حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام می شود.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/32424
اخبار مرتبط

نظرات شما