قاچاق عبوری بخش مهمی از کالاهای مکشوفه در قم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: قم بدلیل قرارگیری در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور درمرکز ثقل کشف قاچاق قرار دارد و بخش زیادی از مکشوفات آن را قاچاق عبوری شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد حاجی زاده روز چهارشنبه درجلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز قم، بیان کرد: سازماندهی نهادهای فعال در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مجموعه مدیریت استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اهمیت مبارزه با قاچاق را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق رابطه مستقیمی با حمایت از سرمایه‌گذاری و تثبیت اشتغال موجود در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی استان دارد.

حاجی زاده با بیان اینکه، باید در برابر کالای قاچاق مکشوفه به شدیدترین شکل ممکن برخورد و نسبت به نابودی و امحای آن اقدام شود، ابراز کرد: هم اکنون بدلیل رویه تعزیزات حکومتی در جریمه صرف افراد متخلف و قاچاقچی با عدم بازدارندگی برخوردهای نظارتی در مساله قاچاق مواجه هستیم و به همین دلیل مجموعه مدیریت استان در تلاش برای ورود قوه قضاییه به مساله قاچاق کالا برای ایجاد احساس خوف و هراس در بین قاچاقچیان است.

تهدید کالای قاچاق برای اقتصاد بومی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در بخشی از این جلسه،بیان کرد: کشش تقاضا برای کالای قاچاق در سطح جامعه بسیار بالاست و اگر نظارت‌ها به حد کافی نباشد می‌تواند مشکلات زیادی برای اقتصاد بومی بوجود بیاورد.

اکبر ابدالی با اشاره به اهمیت مبحث بازرسی و نظارت، تصریح کرد: برای بازدارندگی بیشتر عرصه نظارت، باید بازرسی های نهادهای نظارتی بصورت مشترک و با اقتدار بیشتری انجام بگیرد.

معاون اقتصادی مدیرکل اطلاعات قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به ویژگی قم بعنوان محور مواصلاتی ۱۷ استان و دروازه ورود قاچاق به استان تهران، عنوان کرد: در سطح این استان وضعیت قابل قبولی در حوزه مبارزه با قاچاق صورت گرفته‌است.

یوسف ناصری اظهار داشت:وزارت کشور در حوزه قاچاق از سال‌های گذشته برنامه ریزی‌های متعددی داشته که بخشی از این برنامه‌ها به دلایل متعدد طی سال‌های اخیر ابتر مانده که از ابتدای سال گذشته این مباحث بصورت جدی‌تری مورد توجه قرار گرفته‌است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/33430
اخبار مرتبط

نظرات شما