مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم:

مصرف برق در ادارات باید 30 درصد کاهش یابد / برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان این که مصرف برق در ادارات باید 30 درصد کاهش یابد، گفت: برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود.

مهدی آهنین‌پنجه  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره افزایش گرمای هوا و در پیش بودن فصل تابستان اظهار داشت: رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف برق در ایام پیشرو لازم و ضروری است.

وی به برگزاری جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان انرژی ادارات استان قم اشاره کرد و بیان داشت: این جلسه به‌منظور عبور از پیک‌بار 1401 برگزار شد تا همه در کنار هم و با رعایت الگوی مصرف بتوانیم از پیک تابستان عبور کنیم.

آهنین‌پنجه  اظهار داشت: ادارات باید پیشتاز صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشند و این مهم را به‌عنوان یک وظیفه مورد تأکید قرار دهند. 

وی با اشاره به اینکه هر روز میزان مصرف ادارات با مدت مشابه سال قبل مقایسه می‌شود، گفت: به دستور وزیر نیرو به اداراتی که رعایت صرفه‌جویی را نداشته باشند در دو مرحله اخطار داده می‌شود و درصورتی‌که کاهش مصرف صورت نگیرد ضمن مکاتبه به استانداری موظف به قطع برق آن‌ها هستیم. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تأکید کرد: وصل برق این ادارات نیز تنها منوط به تعهد کتبی مدیر ارشد آن دستگاه مبنی بر رعایت صرفه‌جویی است. 

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران ادارات موظف به کاهش مصرف 30 درصدی در ساعات اداری  و 60 درصدی پس از پایان ساعت کاری هستند، خاطرنشان کرد: با تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص الزام اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار از ابتدای خردادماه مکاتبه و راهکارهای کاهش مصرف نیز برای آن‌ها تبیین شد. 

آهنین‌پنجه در ادامه به تشریح اقدامات صورت‌گرفته در راستای کاهش بار مصرفی ادارات اشاره کرد و گفت: تشکیل اکیپ بازرسی جهت بازدید از ادارات و دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ریزی جهت پایش مستمر و آنلاین همکاری ادارات، الزام ادارات به استفاده از دیزل ژنراتور در ساعات پیک‌بار و... از جمله این اقدامات است. 


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/33985
اخبار مرتبط

نظرات شما