حجت الاسلام مصلحی:

موزه انقلاب و دفاع مقدس باید بازتاب معماری امام راحل باشد

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید بازتاب معماری امام عظیم الشان در ساخت بنای انقلاب باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین «حیدر مصلحی» در بازدید از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه 12 بهمن از ایام الله و الطاف الهی است، اظهار داشت: قم خاستگاه و آغازگر انقلاب است و باید بتواند جلو آنتی تزها و حرکت های مقابل انقلاب را بگیرد.

وی با اشاره به تعریف کاربری ویژه موزه انقلاب و دفاع مقدس قم افزود: طراحی فضای معماری یکی از بحث های بسیار جدی است و طراحی موزه باید متناسب با تز انقلاب و اهداف بلند معماری حضرت امام(ره) باشد و اگر نتوانیم با آنتی تزهای دشمن مقابله کنیم به طور حتم، دشمن پیشروی خواهد کرد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: گروه هایی از طلاب هستند که در زمینه طراحی پارک های تفریحی با پیوست و خروجی فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می کنند و اجرای چنین طرح هایی باید جزو مطالبات انقلابیون از حوزه باشد و می تواند در طراحی موزه انقلاب و دفاع مقدس نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: محتوای موزه باید نشان دهد که حضرت امام(ره) از سال 42 تا 68 چگونه انقلاب را مدیریت کرد و مردم را به صحنه آورد تا اینکه به دست مقام معظم رهبری رسید و همچنین باید به جوانان نشان دهیم که امام عزیز همه تاکیدش بر اداره کشور به دست مستضعفان بود.

حجت الاسلام مصلحی گفت: ضرورت دارد نقش و جایگاه ظرفیت های مهمی چون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نقش آن در دوران انقلاب از طریق موزه به خوبی تبیین شود.

وی تاکید کرد: لازم است به عنوان نمونه در کنار معرفی شخصیت هایی همچون طلحه و حمزه، روند زندگی و سرانجام و عبرت های شخصیت هایی چون زبیر نیز در موزه انقلاب و دفاع مقدس معرفی گردد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به ضرورت شفافیت در بیان حقایق تصریح کرد: در بحث جنگ نباید فقط مثبت ها بلکه باید علل شکست ها هم گفته شود، زیرا ما هر جا خودمان را ندیدیم و خدا را دیدیم، لطف الهی شامل حالمان شد و پیروز شدیم و هر جا از یاد خدا غافل شدیم، شکست خوردیم.

وی افزود: در موضوع بهره برداری از موزه انقلاب و دفاع مقدس استان، قم باید به طور ویژه دیده شود و لذا ضرورت دارد مجموعه های حوزوی در این مورد پای کار بیایند.

«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز با اشاره به اینکه احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم است، گزارشی از تعامل و همدلی با مجموعه های استان، شهرداری، شورای شهر، نیروهای مسلح، مسئولان کشوری و استانی، کمیته محتوایی، افت و خیز مسائل اعتباری و ... ارائه کرد.

انتهای پیام/160
گالری عکس
http://qomefarda.ir/3482
اخبار مرتبط

نظرات شما