رادیو غدیر راه اندازی می شود

مدیر شبکه رادیو معارف از راه اندازی رادیو غدیر همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مسعود کاویانی ظهر شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: در موضوع غدیر کوتاهی‌هایی شده و بیش از ۲۰ مناسبت ولایی در ماه ذالحجه داریم که کمتر بدان پرداخته شده است که نقش رسانه در تبیین این مناسبت‌ها بسیار مهم است.

مدیر رادیو غدیر بیان داشت: طرح راه اندازی رادیو غدیر در سالهای اخیر آماده شده بود، اما موفق به راه اندازی آن نشدیم و امسال توفیق شد تا این رادیو در آستانه دهه ولایت و امامت راه اندازی شود و برنامه‌ها به صورت رسمی از ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ روی موج ام اف ردیف ۵/۹۵ به روی آنتن می‌رود.

وی گفت: رادیو محرم و رادیو وحدت تجربه‌های موفقی بوده و امیدواریم رادیو غدیر نیز فعالیت خود را با خوبی آغاز و دنبال کند.

کاویانی با بیان اینکه این رادیو ۲۴ ساعته فعالیت خواهد داشت افزود: برنامه‌های تبیینی با محوریت واقعه غدیر در ابعاد مختلف در رادیو غدیر پرداخته خواهد شد.

مدیر شبکه رادیو معارف تاکید کرد: برنامه‌های تولیدی در رادیو غدیر در راستای موضوع وحدت خواهد بود چرا که این امر موضوع راهبردی نظام اسلامی است و غدیر می‌تواند مبنای وحدت باشد و این رویداد یک اتفاق دقیق تاریخی است که بیان آن می‌تواند به وحدت کمک کند.

وی بیان داشت: کتاب الغدیر گنجینه گرانبهایی در زمینه غدیر است و یکی از منابع اصلی رادیو غدیر، این کتاب خواهد بود.

کاویانی تصریح کرد: غدیر را به عنوان یک مناسبت نباید نگریست و باید در این زمینه جریان سازی کرد.

مدیر رادیو غدیر عنوان داشت: پویش به" عشق علی " را در رادیو غدیر خواهیم داشت که اقدامات خیرخواهانه و آداب و رسوم عید غدیر را در این زمینه را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: رادیو غدیر از طریق ایران صدا به صورت تصویری قابل دریافت است و تلاش می‌شود کارهای خوب پخش شده در این رادیو به صورت ویژه در فضای مجازی بازنشر داشته باشد.

مدیر شبکه رادیو معارف ادامه داد: در این ایام دیگر برنامه‌های رادیو معارف با محورهای واقعه غدیر نیز در رادیو غدیر پخش می‌شود.

مدیر رادیو غدیر خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد برنامه‌های رادیو غدیر ترکیبی است و برنامه‌های گفتار محور ۱۶ درصد و ۹ درصد برنامه‌ها نیز گفتگو محور خواهد بود.

کاویانی ابراز داشت: مخاطب رادیو غدیر عموم جامعه هستند و همکاران ما تلاش شبانه روزی دارند تا مخاطبان بیشتری داشته باشند.

وی گفت: از تولیدات رادیوهای دیگر نیز با محوریت غدیر در جدول پخش رادیو غدیر استفاده خواهد شد و رادیو غدیر همانند سایر رادیوها از موسیقی استفاده خواهد کرد و فقط در رادیو معارف بر اساس دستورالعمل‌ها از موسیقی استفاده نمی‌شود.

مدیر رادیو غدیر بیان داشت: راه اندازی رادیو غدیر اساساً یک ابتکار است و مهمترین کاری که قرار است انجام شود جریان سازی است و مردم نیز در این زمینه نقش آفرین هستند.

کاویانی ادامه داد: موضوع اطعام غدیر و کمک به نیازمندان از جمله تأکیدات روایی است که باید در این عرصه‌ها فرهنگ سازی و جریان سازی کرد و از سوی دیگر تبیین اصل رویداد غدیر که مبنای بسیاری از موضوعات است در رادیو غدیر بدان پرداخته خواهد شد و به شبهات این عرصه پاسخ داده خواهد شد.



انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/34937
اخبار مرتبط

نظرات شما