عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) در گفتگو با قم فردا:

شبکه های اجتماعی باعث شیوع معضلات فرهنگی اجتماعی شده است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برای بهره گیری صحیح و حداکثری از ظرفیت ها و قابلیت های شبکه های اجتماعی باید در ابتدا برنامه ریزی و خط مشی گذاری درستی انجام شود، گفت: شبکه های اجتماعی باعث شیوع معضلات فرهنگی اجتماعی شده است.

 خانم جامی پور، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به بحث فناوری اطلاعات در عصر امروز، اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای فوائد و محاسن بسیاری همچون آگاهی بخشیدن و توسعه آموزش را همراه دارد.
وی ادامه داد: در کنار وجود محاسن در فناوری نوین امروز نمی توان از کنار آفات و آسیب های موجود در آن به راحتی عبور کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه فناوری علاوه بر فرصت می تواند تهدید و آسیب هم به همراه داشته باشد، گفت: باید این فضا به درستی کنترل شود تا آسیب کمتری به جامعه وارد شود.
وی عنوان کرد: از فناوری های نوین که امروز بیش از هر زمان دیگری در دسترس و استفاده مردم قرار گرفته است شبکه های اجتماعی است؛ شبکه های اجتماعی به جهت ویژگی ها و قابلیت های خاص و عدم محدودیت در کاربر مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
جامی پور اضافه کرد: وجود قشرهای مختلف در شبکه های اجتماعی باعث شده این فضا منشا آسیب هایی مانند کلاهبرداری ، حساب های فیک و برخی موارد دیگر شود همچنین برخی از صفحات تبدیل به شیوع فساد و معضلات فرهنگی اجتماعی  شده است.
وی عنوان کرد: برای بهره گیری صحیح و حداکثری از ظرفیت ها و قابلیت های خوب رسانه های مدرن و شبکه های اجتماعی باید قبل از هر چیز برنامه ریزی و خط مشی گذاری درستی انجام شود و از سوی دیگر تلاش شود که به واسطه این امر، فرهنگ سازی مطلوبی در جامعه صورت گیرد.
این استاد دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: برای مصونیت بخشی در این زمینه هم نیاز به آگاهی و بصیرت عمومی احساس می شود و هم این که در حوزه کلان فرهنگی شاهد نگاه موشکافانه و آسیب شناسانه باشیم که در این رابطه البته دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و رسانه ای، وظیفه و مأموریت بسیار مهمی برعهده دارند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/35272
اخبار مرتبط

نظرات شما