ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در ساخت محصولات دفاعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،امیر دریادار خواجه‌امیری ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در ساخت محصولات دفاعی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز به مناسبت روز صنعت دفاعی افزود: صنعت دفاعی ما از مهندسی معکوس به مرحله طراحی و ساخت و تولید رسیده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: در ساخت موشک بالستیک نقطه‌زن تا دو هزار کیلومتر، انواع هواپیما‌ها در بعد صنایع هوایی با سرنشین و بدون سرنشین (بومی‌سازی و طراحی و ساخت تولید جنگنده کوثر)، جزو معدود کشور‌های طراح و تولیدکننده پهپاد‌ها هستیم.

امیر دریادار خواجه‌امیری ادامه داد: در صنایع دریایی کشتی نظامی و دریایی نیز با ساخت ناوشکن‌ها، ناو جماران و زیردریایی فاتح به دستاورد‌های بزرگی رسیده‌ایم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تاکید کرد: در جنگال و نبرد‌های سایبری پیشرفت‌های زیادی داشتیم و همچنین در الکترواپتیک در جهان مقام‌دار هستیم.

امیر دریادار خواجه‌امیری با بیان اینکه می‌توان صنعت دفاعی را مهم‌ترین و پیشرو‌ترین صنعت کشور دانست تأکید کرد: اکنون در جایی قرار داریم که نیازمندی نیرو‌های مسلح را فراهم کرده ایم، ضمن اینکه آمادگی صادرات نیز داریم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اضافه کرد: پنج هزار و ۷۰۰ شرکت خصوصی و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در این راه به ما کمک کرده‌اند که به این واسطه ۸۵هزار فرصت شغلی در سطح کشور ایجاد شده است.

امیر دریادار خواجه‌امیری به برخی از پیشرفت‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: صنایع زمینی با ساخت انواع تانک مثل کرار که با تانک تی ۹۰ روسیه برابری می‌کند، در تجهیزات زرهی و ساخت موشک‌های کروز به پیشرفت چشمگیری رسیده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع ادامه داد: همچنین در ساخت کلاس‌های موشک‌های برد کوتاه متوسط و بلند بالستیک توانایی زیادی کسب کرده‌ایم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35784
اخبار مرتبط

نظرات شما