قم ظرفیت‌های خوبی در تمام رشته‌های پزشکی دارد

رییس سازمان نظام پزشکی قم گفت: قم ظرفیت‌های خوبی در تمام رشته‌های پزشکی دارد و به استان‌های مجاور و حتی مردم کشورهای همسایه نیز خدمات ارایه می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن عادلی دوشنبه شب به مناسبت فرارسیدن روز پزشک افزود: در سال‌های گذشته شهروندان قم‌ برای کوچکترین کارهای درمانی باید به تهران یا خارج از کشور می رفتند؛ اما در ۲ دهه گذشته برای بررسی‌های تشخیصی و درمانی مجبور نیستیم از قم خارج شویم.

وی با بیان این‌که همه رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی در قم وجود دارد، اضافه کرد: از لحاظ تجهیزات و امکانات پزشکی شرایط خوبی داریم و هزینه‌ها بسیار باصرفه‌تر است.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال در رشته‌های پوست، قلب، بیماری‌های تنفسی و چشم، درمانگاه‌های و پزشکان خوبی در قم حضور دارند.

عادلی با تاکید بر عدالت در دسترسی مردم به خدمات پزشکی، بیان کرد: این مهم مورد تاکید همه دولت‌ها به‌ویژه دولت سیزدهم است که در این راستا پزشک به‌صورت مناسب در شهرها توزیع شده است.

 وی خاطرنشان کرد: در برخی رشته‌ها مثل رادیولوژیست خانم در قم و کل کشور کمبود وجود دارد؛ ولی در سایر رشته‌ها مشکلی در دسترسی نداریم.

وی به شاخص‌های نظام سلامت اشاره کرد و افزود: از نظر مرگ و میر نوزادان یک تا پنج یا مرگ مادران شاخص‌های قابل قبولی داریم؛ ولی مرگ مادر به دلیل کرونا که اجتناب‌ناپذیر است، در قم خوب نیست.

رییس سازمان نظام پزشکی قم با اشاره به این‌که این سازمان مدافع حقوق اعضای صنف و مردم است، افزود: اگر کسی شکایت کند یا سازمان نظارتی گزارشی از عملکرد سوء همکاران ارایه دهد، رسیدگی می‌کنیم.

وی با اشاره به انتخاب ۳۰ پزشک نمونه به مناسبت روز پزشک، گفت: معیار امسال برای انتخاب پزشک نمونه، سابقه فعالیت در قم، مسوولیت پذیری، رضایت مردم، به روز بودن، مقیم بودن در قم همکاری با بخش دولتی و بیمه‌ها است.

اول شهریور، روز بزرگداشت ابوعلی سینا، روز پزشک نامگذاری شده است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/35849
اخبار مرتبط

نظرات شما