افتتاح پروژه‌‌های آبخیزداری با نزدیک به 15 میلیارد تومان اعتبار در قم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از افتتاح 5 پروژه آبخیزداری به مناسبت هفته دولت خبرداد و گفت: چهار مورد از این پروژه‌ها به احداث بند در حوزه‌های آبخیز خدیجه خاتون، محمودآباد، وزوا و ونارچ اختصاص دارد و یک پروژه نیز مدیریت هرزآب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا  احمد شعاعی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: مناسبت‌هایی همانند هفته دولت فرصتی است تا دستگاه‌ها و نهادها بتوانند دستاوردها و اقدامات خود را به اطلاع مردم و اقشار مختلف جامعه برسانند.

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با مسائل حیاتی مردم قم سروکار دارد، عنوان کرد: تلاش ما در حوزه آبخیزداری مدیریت آب در نقاط مختلف استان و در حوزه منابع طبیعی نیز حفظ ، احیا، توسعه و بهره‌برداری درست از انفال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه پیشبرد اهداف مورد نظر در حوزه منابع طبیعی بدون مشارکت مردم شدنی نیست، گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استان و ملی برای رفع مشکلات قم بهره بگیریم چراکه تهدیدهایی که متوجه قم است می‌تواند برای استان‌های همجوار به ویژه استان تهران نیز مشکل‌ساز شود.

وی از افتتاح پروژه‌های آبخیزداری به مناسبت هفته دولت در قم یاد کرد و گفت: یکی از پروژه‌ها، مدیریت هرزاب با احداث چاله‌های فلسی در اراضی شیبدار است که با 270 میلیون تومان اعتبار در مساحتی بیش از دو هزار و 450 هکتار عملیات‌ اجرایی دنبال شد.

شعاعی از احداث بند سنگ ملات و تورکینست با عنوان چالاب در حوزه آبخیز خدیجه خاتون یاد کرد و گفت: این پروژه نیز یک میلیارد و 198 میلیون تومان هزینه داشته و حجم آن حدود 23 هزار و 665 متر مکعب است.

وی با اشاره به گابیون‌بندی حوزه آبخیز محمودآباد با حجم 615 متر مکعب و اعتبار 512 میلیون تومان گفت: بند سنگ و ملات حوزه آبخیز وزوا منطقه انجیله نیز با 374 میلیون تومان اعتبار و حجم هزار و 200 متر مکعب احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: عملیات احداث بند تورکینست چالاب در حوزه آبخیز ونارچ نیز با 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار و 269 هزار و 21 متر مکعب حجم به پایان رسیده است که این پروژه نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/35907
اخبار مرتبط

نظرات شما