عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با قم فردا :

باید از فضای مجازی به نفع خودمان استفاده کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه متولیان فضای مجازی این فضا را پالایش و کنترل کنند، گفت: ما باید همگام با علم پیش برویم و از مسیر علم به بهترین وضع استفاده کنیم. دشمن از این عرصه در حال استفاده است و ما هم باید از این فضا به نفع خودمان استفاده کنیم.

 آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فضای مجازی و اتفاقات اخیر، اظهار داشت: در دو سال گذشته، کرونا باعث شد که مردم و مسئولین توجه بیشتری به فضای مجازی داشته باشند.
وی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا در خصوص اینکه فضای مجازی یکی از نیازهای جامعه است مورد توجه قرار نمی گرفت اما امروز به لطف کرونا دولت الکترونیک در حال اجراست و البته فضای مجازی باعث تکامل پژوهش شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شبکه های اجتماعی گفت: با پیشرفت، ترقی و تکامل علم نمی تواند مبارزه کرد و نمی توانیم در مقابل آن بایستیم و اگر در مقابل پیشرفت علم بایسیتم خودمان عقب خواهیم ماند و آسیب می بینیم .
وی اضافه کرد: ما باید همگام با علم پیش برویم و از مسیر علم به بهترین وضع استفاده کنیم. دشمن از این عرصه در حال استفاده است و ما هم باید از این فضا به نفع خودمان استفاده کنیم.
آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه مسئولین درخصوص فضای مجازی فعالانه احساس مسئولیت کنند، گفت: حضور آگاهانه و فعالانه در فضای مجازی یکی از مطالبه رهبر معظم انقلاب و اقتضای عقل است.
وی بیان داشت: وزارت ارتباطات و نهادها و مسؤولانی که تخصص و وظیفه ای در این امور دارند اگر پالایشی برای حفظ جوانان، دختران داشته باشند بسیار شایسته خواهد بود برای این که تا حدودی بتوانیم نسل موجود را کنترل کنیم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/36835
اخبار مرتبط

نظرات شما