آیت الله فقیهی در گفتگو با قم فردا:

باید بسترهای لازم در فضای حقیقی و مجازی در زمینه حجاب و عفاف آماده شود/ نقش موثر والدین در حفظ عفاف و حجاب فرزندان

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش موثر والدین در حفظ عفاف و حجاب فرزندان، گفت: : اگر بخواهیم در زمینه عفاف و حجاب کار موثری در جامعه انجام دهیم نیازمند این هستیم بسترهای لازم را هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی آماده کنیم.

آیت الله فقیهی، یکی از اساتید حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به رابطه کرامت انسانی و حجاب در جامعه ، اظهار داشت: حفظ کرامت جوامع انسانی  در حفظ و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب است.
 وی ادامه داد: اگر جامعه از فرهنگ عفاف و حجاب دور و نسبت به آن بی تفاوت شود نتیجه آن سقوط کرامت انسانی و در نهایت هم همپاشی خانواده های اسلامی است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش والدین در حفظ عفاف و حجاب فرزندان، گفت: اهمیت این مسئله زمانی مشخص می‌شود که به نقش عفیفانه پدر در مراقبت از عفاف دختر توجه شود اما متأسفانه امروزه برخی خانواده‌ها نسبت به موضوع غیرت پدر و مراقبت از عفت دختران بی‌تفاوت شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه بسیاری از خانواده‌ها به مبانی دینی و ارزشی باور دارند، اما اگر آنان به زندگی عفیفانه حضرت زینب(س) که یکی از بهترین الگوهای جامعه است، توجه کنند؛ یقیناً در سبک زندگی خود تجدیدنظر خواهند کرد.
آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه امروز کم‌رنگ شدن حجاب اسلامی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در زمینه عفاف و حجاب کار موثری در جامعه انجام دهیم نیازمند این هستیم بسترهای لازم را هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی آماده کنیم و اقدامات زیربنایی را انجام دهیم و لازمه این کار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها است که با محوریت مردم کار انجام دهند.


خبرنگار: حسین حیدری

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/36996
اخبار مرتبط

نظرات شما