قم نیازمند تأمین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: برای داشتن ناوگان اتوبوس‌رانی به‌روز و سریع در قم، نیاز به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمدحسین دهناد با تأکید بر اهمیت حمل‌ونقل عمومی در ساماندهی ترافیک شهر  می گوید: امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده است که برای حل مشکلات حمل‌ونقل باید بستر و امکان حمل‌ونقل عمومی را گسترش داد.

او توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری دانست و افزود: در شهر‌های توسعه‌یافته بزرگ دنیا سهم حمل‌ونقل عمومی در سفر‌های درون‌شهری نزدیک به ۵۰ درصد است و این به این معنا بوده که از هر ۱۰ نفر ۵ نفر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

به گفته دهناد، شهر قم برای داشتن ناوگان اتوبوس‌رانی به‌روز و سریع نیازمند به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر است که امیدواریم به‌زودی این تعداد را تأمین کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه به خرید اتوبوس در سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: اتوبوس‌های خریداری‌شده در مسیر‌هایی مانند پردیسان و معابر تازه‌ساخت استفاده‌شده و امیدواریم شرایط مطلوبی را در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای مردم ایجاد کنیم.




انتهای پیام/


منبع:شهر نیوز
http://qomefarda.ir/37043
اخبار مرتبط

نظرات شما