انتقاد قائم مقام ستاد اقامه نماز از عدم حضور طلاب در شهر‌ها

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از تراکم و حضور اکثر مبلغان دینی در شهر مقدس قم گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که یک طلبه و مبلغ دینی به تمام شهر‌ها و مناطق دیگر اعزام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جلسه شورای اقامه نماز استان امروز با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

وی در این جلسه با انتقاد از تراکم و حضور اکثر مبلغان دینی در شهر مقدس قم گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که یک طلبه و مبلغ دینی به تمام شهر‌ها و مناطق دیگر اعزام و از ظرفیت او به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: در تلاش هستیم هر مدرسه و هر دانش آموز به یک عالم دینی متصل باشد و دیگر شاهد حضور کمرنگ مبلغین در برخی مدارس شهر‌ها نباشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) هم در این جلسه گفت: در راه ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعات و اول وقت باید از انجام اقدامات تشویقی غیرمناسب و غیرصحیح که منجر به نتیجه عکس می‌شود پرهیز شود.

آیت الله سید محمد سعیدی افزود: در راه ترویج این فریضه مهم باید از ظرفیت و نظر اندیشه ورزان دینی استفاده کرد و اقداماتی را به کار بست که موثر و قابل اجرا باشد.

وی گفت: در انجام اقدامات ریشه‌ای باید به این نکته توجه کرد که ممکن است زمان و وقت زیادی نیاز باشد پس در این راه نباید عجولانه و تهییجی تصمیم گرفت.

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار نیز گفت: در راه انس هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با مساجد باید مبتکرانه و متناسب با شرایط روز جامعه اقدام کرد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان در این جلسه با بیان اهمیت ترویج فرهنگ نماز اول وقت گفت: در حال حاضر در ۴۰۰ مدرسه طرح امین اجرا می‌شود که با اجرای این طرح در مدارس، روحانیون بطور کامل مدارس حضور دارند.

حجت الاسلام علی عرب پور افزود: علاوه بر مدارسی که طرح امین در آن‌ها اجرا می‌شود، با همت مرکز تخصصی نماز و استفاده از ظرفیت طلاب و مبلغین، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهتر و بیشتری در ۲۵۰ مدرسه دیگر اجرا شود.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/37307
اخبار مرتبط

نظرات شما