گفتگوی قم فردا با دانش آموزان به مناسبت 13آبان؛

افزایش بصیرت دانش آموزان موجب تقویت روحیه استکبار ستیزی می شود/ استکبار هیچ گاه از مواضع خود عقب نشینی نکرده است

دانش آموزان با اشاره به اینکه استکبار هیچ گاه از مواضع خود عقب نشینی نکرده است، مطرح کردند: بی گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند. سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است.
تبعید امام خمینی(ره)
در 13 آبان 1343 امام خمینی توسط مأموران حکومت شاه بازداشت و پس از انتقال از قم به تهران، به ترکیه تبعید شدند. این تبعید در پی اعتراض امام به سیاست های حکومت پهلوی و از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون به وقوع پیوست. امام 9 روز پیش از تبعید، در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در منزلشان برگزار شد، با ایراد نطقی جنایات و مفاسد کاپیتولاسیون را تشریح کردند.
کشتار دانش آموزان
سیزدهم آبان 1357 و در روزهای اوج‌ گیری انقلاب اسلامی ده ها نفر از دانش ‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی مأموران حکومت قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
تسخیر لانه جاسوسی
سیزدهم آبان 1358 ساختمان سفارت امریکا در تهران توسط جمعی از دانشجویان معترض تصرف گردید از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان تسخیر سفارت امریکا در تهران دیپلمات های امریکایی مستقر در سفارتخانه‌ از هیچ تلاشی در جهت مقابله با نظام نوبنیاد جمهوری اسلامی ایران فروگذار نمی ‌کردند.
 این سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند. هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» و «روز دانش آموز» نامیده می‌شود. از همین رو در ادامه با چند تن از دانش آموزان مدارس استان در این خصوص مصاحبه گرفته ایم.



افزایش بصیرت دانش آموزان موجب تقویت روحیه استکبار ستیزی می شود
از همین رو علی زندوکیلی یکی از دانش اموزان هنرستان شهید رجایی در گفتگو باخبرنگار ما با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار داشت: برای ایجاد تقویت روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان استان در درجه نخست باید آنها را نسبت به تهاجم فرهنگی موجود در فضای فرهنگی و مجازی آگاه کرد.
وی ادامه داد: اگر حضور دانش آموزان در مثلث مدرسه، مسجد و خانواده پررنگ شود بخش مهمی از تهاجمات و نقشه های شوم دشمنان در آسیب های اجتماعی خنثی می شود.

سفارت آمریکا در ایران بعد از انقلاب در راستای اقدامات خرابکارانه گام برمی داشت
همچنین هانیه رستمی دانش آموز دبیرستان حضرت مریم در گفتگو باخبرنگار ما با اشاره به اهمیت این روز در تاریخ انقلاب اسلامی، عنوان کرد: سفارت آمریکا بعد از انقلاب اسلامی عملا به لانه جاسوسی تبدیل شده و در راستای اقدامات خرابکارانه گام برمی داشت.
وی ادامه داد: در اسناد باقی مانده از تسخیر لانه جاسوسی مشخص شده که آمریکا به دنبال تغییر ماهیت انقلاب و روی کار آوردن دولتی منطبق با لیبرالیسم و سازوکارهای غربی بوده است.
این دانش آموز قمی ابراز کرد: با بررسی اسناد باقی مانده از لانه جاسوسی می توان به عمق نفوذ و قدرت آمریکا در ایران قبل از انقلاب اسلامی پی برد.
وی تاکید کرد: باید در کتاب های درسی جنایت های آمریکا در ایران معرفی و آگاهی بخشی شود.



جرقه استکباری ستیزی آمریکا از 28مرداد سال 32شروع شد
ازطرفی حسین گل پرور دانش آموز و بسیجی یکی از دبیرستان های استان قم در گفتگو باخبرنگار ما با اشاره به روز دانش آموزگفت: جرقه استبکار ستیزی آمریکا از کودتای 28 مرداد سال 32 آغاز شد و هر ساله تا انقلاب اسلامی افزایش یافته است.
وی افزود: حمایت های تمام عیار از رژیم پهلوی، غارت اموال ملی ایران، تحریم جنگ تحمیلی و تحریم های متوالی و حمایت از گروهک های معاند از ابعاد دشمنی آمریکا با ایران است.
این دانش آموز قمی با اشاره به اینکه آمریکا از ابتدا به دنبال غارت اموال و منابع ملی ایران بوده است، گفت: آمریکا در ایران از طریق اقتصاد نفوذ کرد و در ادامه نفوذ سیاسی هم کرد.

استکبار هیچ گاه از مواضع خود عقب نشینی نکرده است
همچنین در ادامه محمد حامدی کیا دیگر دانش آموز قمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا عنوان کرد: استکبار جهانی هیچگاه از مواضع خود عقب نشینی نکرده است فقط در مقطع های زمانی روش خود را تغییر داده است.
وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی و ترور بسیاری از شخصیت های تراز اول انقلاب اسلامی با حمایت گروهک های مورد حمایت آمریکا از نمونه های بارز دخالت های آمریکا در ایران بوده است.
این دانش آموز بسیجی قمی افزود:  از اواخر دهه هشتاد شمسی نیز ترور دانشمندان هسته ای ایران به صورت مستقیم در دستور کار سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا گام دوم انقلاب را پیش ببریم، گفت: در مسئله فرهنگ هم باید برنامه ریزی ها و فعالیت های گسترده در کشور انجام شود چرا که از دهه هفتاد استکبار مسئله شبیخون فرهنگی را مطرح کرده است.


تحریم و بدعهدی ها از سیاست های همیشگی آمریکا بوده است
این در حالی است که ریحانه حسنی دانش آموز دبیرستان دکتر حسابی با اشاره به شعار مرگ بر آمریکا ابراز داشت: آمریکا دشمن آشکار ملت ایران بوده و هرجا نسبت به دشمنی آمریکا غفلت شده کشور از آن ناحیه ضربه خورده است.
وی افزود: تحریم درازمدت کشورهای مختلف دنیا و تلاش در مسیر تغییر رژیم و جهت گیری های دولت های مختلف از سیاست های همیشگی آمریکا بوده است.

سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند. واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/37628
اخبار مرتبط

نظرات شما