عضو جامعه مدرسین در گفتگو با قم فردا:

حضرت زهرا در تمام امور بهترین الگو است/پیروی از ولایت فقیه راه برون رفت از مشکلات و فتنه ها است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا در تمام امور بهترین الگو برای جامعه است، گفت: امروز کشور گرفتار انواع فتنه ها شده و راه برون رفت از آن نیز پیروی از ولایت فقیه و عمل به منویات رهبر انقلاب در همه مسائل است.

 آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به حجاب این بانوی بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی نابینایی به درب منزل حضرت زهرا(س) آمد، ایشان چادر سر کردند و پشت درب ایستادند و جلوی در نرفتند، وقتی از حضرت زهرا(س) سوال کردند که با اینکه این فرد نابینا بود چرا جلوی در نرفتید فرمودند: درست است او نابیناست اما من که بینا هستم و او را می دیدم پس احتیاط کردم.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) از نظر حجاب و عفت در مقام عالی قرار داشتند که باید الگویی برای جامعه امروز ما باشند.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه این بانو تمام وظایف خود را به بهترین نحو انجام می دادند، گفت: حضرت زهرا(س) در عین حالی که خانه داری، تربیت فرزندان و همسرداری را به نحو احسن انجام می دادنداز ولایت هم در حد اعلا طرفداری می کردند.
وی ادامه داد: دفاع از ولایت یکی از مسائل بسیار مهم و ویژه بود که حضرت زهرا(س) در این مسیر جان خود را هم فدا کرد. حضرت نمی‌توانستند ببینند که ولایت که رکن رکین اسلام است، در حال از بین رفتن است.
آیت الله فقیهی گفت: لذا در دفاع از ولایت با همه وجود به میدان و صحنه آمد. حتی برای بسیاری از شخصیت های آن زمان برای دفاع از ولایت صحبت کردند تا آنها را دعوت به دفاع کنند وقتی دیدند، آنها حاضر به حمایت نمی شوند، خودشان با دادن جان اجازه ندادند، کوچکترین جسارتی به حضرت علی(ع) شود.
وی ابراز داشت: امروز کشور گرفتار انواع فتنه ها شده و راه برون رفت از آن نیز پیروی از ولایت فقیه و عمل به منویات رهبر انقلاب در همه مسائل است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود:حضرت زهرا(س) یک انسان کامل می باشد که در بین زن های عالم کسی بالاتر از حضرت زهرا(س) نداریم.
وی ادامه داد: این حضرت الگویی برای جامعه ما ، هم برای مردان و هم برای زنان می باشد تا از او الگو بگیرند.


حسین حیدری
انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/38873
اخبار مرتبط

نظرات شما