کارشناس مسائل مذهبی:

خطبه فدکیه به‌عنوان یک منشور، باید در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود

کارشناس مسائل مذهبی به خطبه فدکیه اشاره کرد و گفت: این خطبه منشور است و باید به عنوان واحد درسی در دانشگاه ها و مدارس تدریس شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا اکرمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی و سوگواری ایام فاطمیه که در دفتر این مرجع عالی‌قدر در قم برگزار شد، اظهار داشت: امام باقر (ع) می‌فرماید: ایام‌الله هم روزهای تلخ و دشوار و روزهای شیرین و دلپذیر است و امروز هم یکی از آن روزهای تلخ است.
وی به سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: ایشان چهره علمی، عقلی، سیاسی، مبارزاتی و ولایی داشتند و در این مسیر گام‌های اساسی برداشتند.
اکرمی ابراز داشت: افتخار داشتم که سال‌ها در محضر ایشان باشم، فردی که در متن مبارزات انقلاب قرار داشتند.
وی ادامه داد: از مبارزه تدریس گرفته تا توزیع اعلامیه و تبعید همواره  در متن انقلاب بودند و علاوه بر این ارتباط ایشان با مردم بسیار خوب بود.
کارشناس مذهبی افزود: مرحوم فاضل لنکرانی سال‌ها در خدمت آیت‌الله بروجردی بودند و در محضر ایشان فیض علمی بردند و بعد از فراگیری علوم اسلامی، شاگردان بسیار زیادی را تربیت کردند.
وی بیان داشت: ایشان به فاطمیه دوم حساسیت زیادی داشتند و در واقع احیاگر آن بودند.

اکرمی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: درباره شهادت حضرت زهرا (س) چند نکته وجود دارد ایشان خصوصیاتی دارند که سایرین ندارند، دختر پیامبر (ص)،  همسر امام علی (ع) و مادر حسن و حسین (ع) هستند.
وی به خطبه فدکیه اشاره کرد و افزود:  این خطبه منشور است و باید به‌عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38893
اخبار مرتبط

نظرات شما