۵۰ هزار جلد شناسنامه طی ۹ ماه امسال در قم صادر شد

مدیرکل ثبت‌احوال قم با بیان این‌که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۵۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه برای شهروندان این استان صادر شد، گفت: ۱۹ دی‌ماه ۱۳۰۴ اولین شناسنامه در شهر قم صادر شد که قدمت آن به ۹۷ سال می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، منوچهر تیموری افزود: شناسنامه‌های قدیمی دست‌نویس قرمزرنگ به شناسنامه‌های مکانیزه ماشینی تبدیل شده‌اند که این مساله امکان جعل را بسیار کاهش داده‌است.

وی اضافه کرد: سالانه ۶۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در قم صادر می‌شود.

وی بیان کرد: صدور شناسنامه یا اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی توسط اداره اتباع استانداری صورت می‌گیرد که در این راستا تاکنون حدود یک هزار و ۱۰۰ جلد شناسنامه صادر شده‌است.

تیموری بیان کرد: ۱.۶ میلیون برگ سند هویتی در قم وجود دارد که آرشیو و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری و باعث شده خدمات ثبت‌احوال از مکان محوری به پایگاه محوری تبدیل شود.

وی افزود: هر فردی در هر نقطه‌ای از کشور با ارایه کد ملی می‌تواند خدمات ثبت‌احوال را بدون حضور در محل ولادت یا سکونت قبلی دریافت کند که این امر بستری برای تسهیل در انجام امور مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ دفتر پیشخوان در استان قم فعال است که ۵۰ خدمت ثبت‌احوال ارایه می‌دهند،این دفاتر به‌عنوان واسطه بین مردم و ثبت‌احوال عمل می‌کنند.

انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/39051
اخبار مرتبط

نظرات شما