مسئول بسیج جامعه پزشکی قم مطرح کرد:

ارائه خدمت به 23هزار نفر در طرح شهید رهنمون/حضور 8پزشک و 22پرستار در جبهه مقاومت

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم با اشاره به حضور 8پزشک و 22پرستار در جبهه مقاومت،گفت: در طرح شهید رهنمون 80تیم از ابتدای سال به مناطق مورد هدف اعزام شده است که به 23هزار نفر خدمات ارائه شده و به 6هزار نفر هم دارو تحویل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالفضل چهره نما در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت بسیج جامعه پزشکی استان اظهار داشت: 12کانون در استان داریم که کانون های مصوب ما در سطح بیمارستان ای استان است.
وی ادامه داد: از این تعداد 2 کانون درجه یک که بالای 250نفر نیروی فعال دارند و این دو کانون در بیمارستان علی ابن ابیطالب و دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و همچنین 5کانون درجه دو و 5کانون درجه 3 در استان داریم.
مسئول بسیج جامعه پزشکی افزود: جامعه هدف ما بیش از شش هزار نفر نیروی کادر درمان و حاضر در مجموعه های درمانی و دانشگاه علوم پزشکی  استان هستند که در حال خدمت رسانی می باشند. از این مجموعه حدود چهار هزار و500 نفر در سامانه ناب آفلاین جذب عادی و فعال داشته ایم که از این تعداد سه هزار و 900نفر در سامانه ناب آنلاین سازماندهی و ثبت شده اند.
وی اضافه کرد: حدود دو هزار نفر نیروی عادی و 1700 نفر نیروی فعال از این تعداد بسیجیان دانشگاه هستند که از این تعداد نیروی فعال حدود 500 نفر با ما هماهنگ هستند و در اردوهای جهادی و فعالیت های فرهنگی حاضر می شوند.
چهره نما ادامه داد: در اردوهای جهادی خدمات آموزشی، بهداشتی ، مشاوره ای، درمانی و طب سنتی به اقشار محروم در قالب سه طرح شهید رهنمون، شهید سلیمانی و طرح نفس ارائه می شود.
وی عنوان کرد: از این تعداد 8 نفر پزشک و 22 نفر پرستار و بهیار در جبهه مقاومت فعالیت داشته اند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی قم ابراز داشت: بسیج جامعه پزشکی بر اساس ظرفیت هایی که دارد توانسته بیشترین کمک را در راستای تحقق دولت اسلامی به دانشگاه علوم پزشکی استان انجام دهد.
وی ادامه داد: همچنین بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح شهید سلیمانی، مبارزه با ویروس کرونا، تامین پزشک و راه اندازی مرکز واکسن بسیج جامعه پزشکی در پردیسان بیشترین کمک رسانی را هم به دانشگاه داشته است.
چهره نما با اشاره به موکب های درمانی، گفت: در ایام اربعین دو موکب درمانی در مسجد مقدس جمکران   و یک موکب درمانی هم در کربلا برپا کردیم که به حدود 11هزار نفرخدمات ارائه شده است.
وی گفت: 21تیم ثبت شده جهادی داریم که حداقل در ماه یک تیم به مناطق محروم برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی اعزام می شوند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی قم با اشاره به اینکه 80نفر به راهیان نور دریایی و 80نفر به راهیان نور غرب اعزام شده اند، تصریح کرد: در طرح شهید رهنمون 80تیم از ابتدای سال به مناطق مورد هدف اعزام شده است که به 23هزار نفر خدمات ارائه شده و به 6هزار نفر هم دارو تحویل شده است.
وی گفت: همچنین سال گذشته 11تیم متخصص به صورت ده روز در مناطق مسجد سلیمان برای ارائه خدمات حاضر شدند.

انتهای پیام/160



http://qomefarda.ir/39111
اخبار مرتبط

نظرات شما