کاهش نه درصدی آمار ازدواج در استان قم

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان قم با بیان این که در ده ماهه نخست سال تعداد پنج هزار و 795 ازدواج در دفاتر ثبت استان قم انجام شده است، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا منوچهر تیموری مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان قم با بیان این که از ابتدای سال 1401 تا پایان دی‌ماه تعداد 15 هزار و 141 ولادت در استان قم ثبت شده است، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به آمار وفات در استان قم، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان ماه دی، تعداد 5 هزار و 426 واقعه وفات در استان قم ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است.

تیموری در ادامه آمار ازدواج در استان قم را مورد توجه قرار داد و در این باره خاطرنشان کرد: در ده ماهه نخست سال تعداد پنج هزار و 795 ازدواج در دفاتر ثبت استان قم انجام شده که این رقم نسبت به سال گذشته با 9 درصد کاهش همراه بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین آمار طلاق در بازه زمانی فوق 2 هزار و 547 واقعه بوده است که این عدد نیز کاهش 10 درصدی را نشان می‌دهد.

تیموری با بیان این که 99 درصد ثبت وقایع حیاتی رخ داده استان قم، طی مهلت قانونی انجام می‌شود، عنوان کرد: مهلت قانونی برای ولادت 15 روز و برای وفات نیز 10 روز تعیین شده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40075
اخبار مرتبط

نظرات شما