۵۶ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در قم صادر شد

مدیرکل ثبت‌احوال قم گفت: از ابتدای امسال تا دی ماه، ۵۶ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، منوچهر تیموری گفت: در استان قم قدمت ثبت‌احوال به ۹۷ سال می‌رسد و در کل کشور بیش از یک قرن است که ثبت‌احوال دایر است.

 مدیرکل ثبت‌احوال قم عنوان کرد: در استان قم یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار سند هویتی ولادت و وفات وجود دارد که در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور آرشیو و بارگذاری و این امر باعث شده مردم به سهولت به خدمات ثبت‌احوال دسترسی داشته باشند.

او ادامه داد: صدور شناسنامه و تبدیل شناسنامه‌های قدیمی دست‌نویس به مکانیزه از جمله وظایف ثبت‌احوال است که در ۱۰ ماه امسال ۵۶ هزار جلد شناسنامه مکانیزه برای شهروندان صادر و تحویل شده‌است.

تیموری با بیان این‌که سالانه ۶۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در قم صادر می‌شود، بیان کرد: ۱۹ دی‌ماه ۱۳۰۴ اولین شناسنامه در شهر قم صادر شد.

 مدیرکل ثبت‌احوال قم عنوان کرد: بیش از ۵۰ نوع خدمت از طریق اداره کل ثبت‌احوال به مردم ارائه می‌شود که این خدمات از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

تیموری گفت: در راستای اجرای خدمات الکترونیکی سامانه سهیم یا سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان در راستای ارائه خدمات الکترونیک به مردم راه‌اندازی شده و خدماتی از جمله پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی افراد، تغییر نام، گواهی تجرد، بارگذاری مدارک هویتی پیدا شده، انتقاد از خدمات ارائه شده در این پایگاه ارائه می‌کند.

مدیرکل ثبت‌احوال قم افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه بدون مراجعه حضوری از خدمات آن بهره‌مند شوند.

۲۰ دفتر پیشخوان در استان قم فعال است که خدمات ثبت‌احوال به شهروندان ارائه می‌دهند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40112
اخبار مرتبط

نظرات شما