آیت الله سعیدی:

کادر درمان واسطه خِیر هستند

امام جمعه قم با بیان اینکه کادر درمان واسطه خِیر هستند گفت: نظام پزشکی و سلامت  ما یک نظام منقطع و بی ارتباط با جامعه تمدن اسلامی نیست مخاطب رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب همه ما است و هر شخص در هر جایگاه باید در چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب خود را ببیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در دهمین همایش «قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین المللی ویژه جامعه پزشکی که با حضور مسئولان وزارت بهداشت و جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد اظهار داشت: فقه به تعبیر امام خمینی (ره) همان نظامی است که در سایه آن بشر زندگی می‌کند، سرمایه مهم برای پویایی نظام هم اخلاق است  در قرآن کریم چندچیز عظیم شمرده شده است که  یکی از آنها اخلاق است و دیگری بداخلاقی است در بعثت نیز پیامبر شاکلیه حرکت خود را مکارم اخلاق دانستند. 

وی افزود: همان تمدنی که پیامبر در پی آن بود نگاه و هدف امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی همان بود درست است تا رسیدن به آن جایگاه فاصله است اما نگاه همان بود.

سعیدی تاکید کرد: نظام سلامت در جامعه ما نیز با همین نگاه تمدنی شکل گرفته است و ریشه، تنه، ساقه و میوه های آن متأثر از این نگاه است، خدا اراده کرد این نظام در این قرن و به دست مردم ما و رهبری ولی فقیه شکل بگیرد تا به سامان برسد.

امام جمعه قم ادامه داد: هویت ۲۲ بهمن همواره بر ما سایه افکنده یک روز این انقلاب با پیروزی خود نوید جهان و تمدن جدید را داد و بعد از آن ۴۴ سال است که این انقلاب از ما این تمدن را مطالبه می‌کند.

وی تصریح کرد: در نظام سلامت افراد با  یک‌تعهد و یک اعتقادات این مسیولیت را به عهده گرفته اند، نظام پزشکی و سلامت  ما یک نظام منقطع و  بی ارتباط با جامعه تمدن اسلامی نیست مخاطب رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب همه ما است و هر شخص در هر جایگاه باید در چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب خود را ببیند.

سعیدی تصریح کرد: افرادی که در دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تدریس با نظام سلامت هستند باید توجه کنند که همه تحت نظر یک نگاه بصیر هستند که این نگاه بصیر، قاضی و‌ حاکم هم خواهد بود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیه عنوان داشت:‌ فعالان حوزه سلامت از جمله پزشکان و پرستاران واسطه خیر است.

وی افزود: کسانی که اعتقاد درستی ندارند اگر چیزی را می‌گویند که خودشان هم به آن التزام ندارند‌کم کم خودشان آن حرف را حذف می‌کنند.

سعیدی اضافه کرد: گفتار و شنیدار یک ناظر می‌خواد ، مشوق‌هایی برای عزیزان فعال در حوزه سلامت باید وجود داشته باشد تا بدانند اگر رعایت مسایل اخلاقی را داشته باشند دیده می‌شوند .


امام جمعه قم ادامه داد: مجموعه سلامت اختصاص به پزشک ندارد بلکه مربوط به کل افراد فعال در این حوزه هستند که باید دیده شوند امکانات محدود است اما باید کم کم گام برداشت حتی به اندازه یک تشکر بسیار با ارزش است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/40133
اخبار مرتبط

نظرات شما