۶۴۹ هزار شهروند قمی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: در حال حاضر ۶۴۰ هزار و ۸۳۱ شهروند این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، ۶۰ هزار نفر جزو سه دهک اول می‌باشند که به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس فتحی افزود: دهک چهار با ۱۰ درصد پرداخت، دهک پنج با ۲۵ درصد پرداخت و دهک ۶ با ۵۰ درصد پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که سایر دهک‌ها باید حق بیمه را به‌صورت کامل پرداخت کنند، اضافه کرد: ساکنان روستا پیش از این به‌صورت رایگان بیمه می‌شدند، ولی اکنون با آزمون وسع دهک‌بندی می‌شوند و درصدی از حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به جمعیت صندوق‌های بیمه سلامت در قم ادامه داد: صندوق کارکنان دولت ۶۱ هزار و ۶۱۱، سایر اقشار ۸۲ هزار و ۱۶۸، صندوق ایرانیان ۴۲ هزار و ۹۶۹، سلامت همگانی ۳۷۰ هزار و ۹۱۴، روستایی ۵۷ هزار، سایر اقشار نظام ارجاع ۱۶ هزار و ۸۷۸ و اتباع خارجی نیز ۹ هزار و ۲۹۱ نفر جمعیت دارد.

فتحی بیان کرد: در دولت سیزدهم اجرایی شدن نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک به‌صورت صد درصد انجام و دفترچه کاغذی حذف شد و افراد با کارت ملی به مراکز درمانی مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به طرح بیمه رایگان مناطق کم‌برخوردار در دولت سیزدهم، افزود: در این زمینه دهک‌های یک تا سه به‌صورت رایگان بدون مراجعه برای ثبت‌نام بیمه شدند که عمده این افراد در مناطق محروم ساکن هستند.

وی، پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت، خدماتی از جمله داروها، هزینه‌های اعمال جراحی و خدمات خاص درمان ناباروری در تعهد بیمه‌ها قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در قم سه مرکز درمان ناباروری داریم که با هر سه مرکز قرارداد منعقد شده و خدمات ارایه شده تحت پوشش قرار گرفته که شامل مرکز دولتی ریحانه واقع در بیمارستان فرقانی، مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی و مرکز خصوصی طهورا در جمکران است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40163
اخبار مرتبط

نظرات شما