مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد؛

کمبود سرانه فضای سبز در مناطق ۲و ۶ قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: مناطق ۲ و ۶  شهردی قم با وجود  تراکم جمعیتی بالا متأسفانه سال‌ها پیش در طرح تفصیلی که مطرح شد بحث کاربری فضای سبز را در نظر نگرفته‌اند و یا تغییر کاربری صورت گرفته است، از این رو این دو مناطق کمبود فضای سبز دارند سعی کردیم مناطق هم‌جوار ۲ و ۶ را از نظر فضای سبز توسعه دهیم.

پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها فضای سبز شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با بیان اینکه کمربند حفاظتی قم ۵ میلیون و ۷۰۰ مترمربع است اظهار داشت:  طبق آخرین آمار وسعت فضای سبز تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بیش از ۲۰  میلیون مترمربع ثبت‌شده است، که این آمار در سال ۹۴ حدود ۱۴ میلیون مترمربع بوده است.

وی با اشاره به اینکه قم بعد از اصفهان و شیراز در رتبه سوم سرانه فضای سبز قرار دارد افزود: مناطق ۲ و ۶  شهردی قم با وجود  تراکم جمعیتی بالا متأسفانه سال‌ها پیش در طرح تفصیلی که مطرح شد بحث کاربری فضای سبز را در نظر نگرفته‌اند و یا تغییر کاربری صورت گرفته است، از این رو این دو مناطق کمبود فضای سبز دارند سعی کردیم مناطق هم‌جوار ۲ و ۶ را از نظر فضای سبز توسعه دهیم.


جوادیان تصریح کرد: منطقه ۲ باغ اناری به مساحت ۹ هزار مترمربع را تملک کردیم و در منطقه ۶ زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع واقع در بلوار شهید تهرانی‌مقدم درحال توافق با مالک هستیم تا بتوانیم برای شهروندان منطقه ۶ بوستانی را آماده کنیم.

مدیر عامل پارک ها و فضای سبز شهرداری قم تاکید کرد با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد خیابان های اصلی قم مجهز به درخت شدند اضافه کرد: امروز ۵۲۵ کیلومتر طول در حاشیه معابر درخت‌کاری انجام شده است.


جوادیان خاطرنشان کرد: با توجه به گلایه شهروندان قم نسبت به کاشت درخت اکالیپتوس از سال ۱۳۹۴ تا به امروز ما هیچ درخت اکالیپتوس و کاجی در داخل شهر قم کاشته نشده است.

وی با اعلام این خبر که در طول ۳ سال گذشته ۱۸ هزار لامپ پُرمصرف بوستان‌ها و پارک‌های قم تعویض شده و به کم‌مصرف‌ترین لامپ‌ها مجهز شده‌اند گفت: حدود ۱۸ درصد آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب استفاده می‌شود که سعی داریم تا در آینده به صفر برسانیم اما توسعه فضای سبز و پارک های قم تماما از پساب است و درحال حاضر ۴۰ لیتر بر ثانیه درحال تصفیه پساب هستیم و آن را در فضای سبز استفاده می‌کنیم.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه مردم تخلفات و مشکلات فضای سبز شهری را به سامانه ۱۳۸ اطلاع دهند عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در هفته درختکاری از ۱۵ تا ۲۲ اسفند درخواست‌های مردمی برای کاشت درخت در مجتمع‌های بالای ۵ واحد و دارای عرصه در قالب طرح کاشانه و دریافت نهال را در قالب طرح بهارانه اقدام کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/40589
اخبار مرتبط

نظرات شما