همبستگی عامل پیشرفت مترو قم

مسئولین استانی و شهری و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، در جریان بازدید از فاز نخست خط یک مترو قم با جدیت بر راه‌اندازی و بهره‌برداری مترو در آینده‌ای نزدیک تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استاندار به همراه شهردار قم، معاون هماهنگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم و معاونین عمرانی استانداری و شهرداری، از فاز نخست خط یک مترو قم بازدید و از نزدیک در جریان مقدمات بهره‌برداری این پروژه ملی قرار گرفتند.
 در این بازدید محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت پروژه در بخش‌های سیویل و تجهیزات، به تشریح اقدامات انجام‌شده پرداخت و از آمادگی کامل مجموعه جهت راه‌اندازی فاز نخست خط یک مترو قم در صورت تأمین ناوگان در نیمه نخست سال 1402، خبر داد.
دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز با بیان اینکه مشکلی در بحث تأمین منابع مالی پروژه مترو وجود ندارد، بر همکاری مجموعه کارفرما در جهت برطرف کردن اندک موانع باقیمانده تأکید کرد و افزود: برای هدف مهم تأمین 3 رام قطار اولیه نیز نیاز به حمایت همه‌جانبه دولتمردان است.
سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، با اشاره به پیشرفت قابل‌توجه ماه‌های اخیر پروژه مترو قم و تقدیر از همه دست‌اندرکاران پروژه، بر توسعه مترو تأکید و عنوان کرد: چنانچه واگن‌های مورد نیاز با حمایت مراجع ذی‌ربط در اختیار سازمان قطار شهری قرار گیرد، آمادگی افتتاح فاز نخست خط یک مترو در سفر دوم ریاست‌جمهور وجود دارد.
جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز، با اشاره به اتفاقات مثبت ماه‌های گذشته در مترو قم، عنوان کرد: هیچ مانعی از قبیل تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند عامل توقف و پیشرفت عمرانی کشور شود.
در ادامه پس از بازدید مسیر فاز نخست و دو ایستگاه مطهری و کشاورز، تمامی مدیران حاضر برای بهینه نمودن مسیر خط یک مترو قم و همچنین تحقق هدف تسهیل در جابه‌جایی زائرین و مجاورین حرم کریمه اهل‌بیت(س) بر تکمیل ایستگاه A1 و راه‌اندازی فاز دوم مسیر حدفاصل میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران، تأکید کردند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40719
اخبار مرتبط

نظرات شما