هزار جهادگر قمی در ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند

مسئول مرکز حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه قم گفت: در ایام نوروز یک‌هزار جهادگر قمی در قالب چهار قرارگاه و ۱۰۰ گروه جهادی در زمینه‌های متنوع عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در داخل استان و سایر مناطق کشور به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی اخلاصمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: جهادگران قمی در ایام تعطیلات نوروزی در داخل استان و ۱۰ استان دیگر کشور مشغول به خدمت‌ هستند، بسیاری از این جهادگران به خصوص آن‌هایی که در قم حضور دارند، حتی در ایام ماه مبارک رمضان نیز عرصه خدمت را رها نمی‌کنند و با زبان روزه به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: جهادگران قمی درتمامی روزهای سال مشغول خدمت‌رسانی به مردم در داخل و خارج از استان هستند اما در ایام تعطیلات نوروزی، فعالیت گروه‌های جهادی استان گسترش می‌یابد و جهادگران به جای استراحت، از این فرصت زمانی برای پیش‌برد برنامه‌های خود به بهترین صورت ممکن استفاده می‌کنند.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به این که از همه اقشار اجتماعی در قرارگاه‌ها و گروه‌های جهادی قم فعالیت می‌کنند، ادامه داد: تنوع فعالیت‌هایی که جهادگران استان انجام می‌دهند زیاد است، به عنوان نمونه مدتی قبل، ۷۰ جهادگر حوزه اصناف، در طول برگزاری یک اردوی جهادی هفت روزه، به تعمیر لوازم خانگی افراد نیازمند در مناطق کمتر برخوردار قم پرداختند که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

اخلاصمند همچنین گفت: قرارگاه‌های جهادی استان نیز در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی، فعالیت گسترده‌ای دارند که از آن جمله قرارگاه ملی جهادگران حوزوی است که در آن طلاب جهادگر برای محرومیت زدایی در مناطق کم‌تر برخوردار قم تلاش می‌کنند؛ همچنین این قرارگاه ظرفیت‌ خوبی برای تعامل و ارتباط هرچه میان گروه‌های جهادی طلاب در سراسر کشور ایجاد کرده‌است.

وی افزود:‌ سه قرارگاه جهادی هم خارج از استان داریم که هرکدام از آن‌ها در زمینه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند، یک قرارگاه جهادی از قم در استان ایلام دایر است که در آن جهادگران در زمینه ساخت موکب در مهران و آماده‌سازی فضاهای لازم برای پذیرایی از زائران حسینی به خصوص در ایام اربعین مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قم ادامه داد: قرارگاه جهادی دیگری از قم در استان خوزستان ایجاد شده‌است که جهادگران این قرارگاه هم در قالب گروه‌های جهادی در حوزه بهداشت و درمان (در مناطق مسجد سلیمان و اندیکا)، خدمات تخصصی لازم را با حضور حدود ۱۰۰ جهادگر به نیازمندان ارائه می‌دهند و همچنین در آبادان حدود ۵۰۰ جهادگر طلبه این قرارگاه به فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و خدمت‌رسانی به زائران راهیان نور می‌پردازند.

اخلاصمند گفت: همچنین قرارگاه جهادی دیگری از قم در منطقه قلعه گنج استان کرمان دایر شده‌است که جهادگران قمی در این منطقه کارهای عمرانی، فرهنگی و آموزشی ارائه می‌دهند؛ علاوه بر این‌ها چندین گروه جهادی هم داریم که در داخل و خارج استان مشغول خدمت‌رسانی هستند و به طور کلی استان قم در زمینه حرکت‌های جهادی در سطح کشور جایگاه مطلوبی دارد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40832
اخبار مرتبط

نظرات شما