کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

انقلاب اسلامی ایران با رأی مردم تثبیت شد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با رأی مردم تثبیت شد، گفت: جمهوریت و اسلامیت اجزای جدانشدنی انقلاب اسلامی ایران است.

شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به‌روز دوازدهم فروردین‌ماه و سالروز تثبیت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران خط بطلانی بود بر نادیده‌گرفته‌شدن مردم کشید و با رأی مردم تثبیت شد.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایده‌ها و نظرهای مختلفی در به‌طوری‌که برخی از افراد معتقد بودند رأی مردم مشخص بوده و نیازی به همه‌پرسی نیست؛ اما بااین‌وجود امام خمینی (ره) نظرشان بر این بود که برای این‌که حکومت جدید مشروعیت رسمی پیدا کند نیاز است که در قالب یک همه‌پرسی ما رأی آری ملت را داشته باشیم.

صادقی نسب تصریح کرد: علاوه بر این برای نام‌گذاری انقلاب نیز اختلافات زیادی وجود داشت عده‌ای می‌گفتند جمهوری دمکراتیک اسلامی، یک عده می‌گفتند جمهوری ایرانی و... به‌هرحال حرف‌های زیادی بود، اما آن چیزی که مسلم بود این بود که نظر رهبر کبیر انقلاب این بود که میزان رأی ملت است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این مردم بودند که مالک انقلاب هستند و جمهوریت در آن تردیدی نیست از طرفی دیگر مسئله اسلامیت است، شما در شعار‌های مردم این را می‌شنوید که یکی از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری انقلاب احیای اسلام و حاکمیت اسلامی بود.

این استاد دانشگاه با بیان این که جمهوریت و اسلامیت اجزای جدانشدنی انقلاب اسلامی ایران است، تأکید کرد:  جمهوریت و اسلامیت اجزای جدانشدنی انقلاب اسلامی ایران است و نظامی که می‌خواهد شکل بگیرد قطعاً باید ترکیبی از این دو باشد.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/41125
اخبار مرتبط

نظرات شما