عضو مجلس خبرگان رهبری:

منشأ ، اهداف و پشت پرده بازی‌های رایانه‌ای در بسیاری از موارد آسیب زا است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه منشأ ، اهداف و پشت پرده بازی‌های رایانه‌ای در بسیاری از موارد آسیب زا است، گفت: بازی‌های رایانه‌ای امروز تبدیل به تهدیدی برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی و سایر مسلمان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعد از ظهر دوشنبه در بیان نکات تفسیری جز ۱۲ قرآن کریم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: خانواده‌ها باید دقت کنند که امروز آسیب‌های جدیدی در کمین روح و جان فرزندانشان است و با زمان گذشته تفاوت یافته است.
وی افزود: امروز فعالیت‌های کم تحرک و بازی‌های بی حرکت در بین نسل جدید رایج شده است که این بازی‌ها به گفته همه متخصصان امر کودکان، آسیب‌های زیان باری را متوجه فرد و خانواده می‌کند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای امروز تبدیل به تهدیدی برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی و سایر مسلمان شده است، گفت: عدم توجه به منشأ ، اهداف و پشت پرده بازی‌های رایانه‌ای در بسیاری از موارد آسیب زا است و والدین باید مراقب گرگ‌های امروز که در حقیقت همین بازی‌های کامپیوتری امروز هستند باشند که این خطرات در کمین کودکان است.
وی اضافه کرد:بسیاری از این بازی‌ها، کودکان را با خشونت، بی حیایی و بی غیرتی آشنا و این موارد را در آنان نهادینه می‌کند. لازم است مسئولان به فکر باشند و کسانی که در عرصه هنر دستی بر آتش دارند، بازی‌ها متناسب با فرهنگی ایرانی و اسلامی طراحی و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهند.
حجت الاسلام دولابی با بیان اینکه سازندگان این تکنولوژی‌ها برای فرزندان خود محدودیت‌هایی اعمال می‌کند؛ خاطرنشان کرد: آنان فرزندان خود را در استفاده از تلفن همراه محدود کرده و سعی کردند جایگزین مناسبت تری همانند کتاب را در نظر بگیرند و باید تلاش کنیم دشمنان با این بازی‌ها کودکان و نوجوانان ما را منحرف نکند.
وی بیان داشت: بازی با کودکان در سیره پیامبر اسلام دیده می‌شود و روزی پیامبر (ص) در مسیر مسجد با کودکان بازی کردند و این اقدام پیامبر باعث شد تا کمی دیرتر به نماز برسند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نیز با فرزندان خود در سنین کودکی بازی می‌کردند و اشعاری را برایشان قرائت می‌کردند افزود: باید به فرندان خود شعرهای حکمت آموز یاد دهیم و در روایات داریم هر کسی که کودکی دارد باید با او کودکانه رفتار کند و امیدواریم کودکان ایران اسلامی و مسلمانان از شر هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون باشند.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/41170
اخبار مرتبط

نظرات شما